Wednesday, July 27, 2016

1 month little girl

Assalamualaikum..

Hari ni pantang yang ke 35. Lambatnya nak habis 44 hari huhu.. betullah orang kata. Syoknya duduk rumah tapi yang tak syok berpantang tu.. tak boleh pegi mana2 huhu. Tapi ada lah 1 hari tu aku kuar gi parkson kejap beli something. Hehe...

Auni dah sebulan. Alhamdulillah.. dah selamat divaksinkan. Aku ingat tak dapat cucuk hari tu sebab dia batuk dan selsema sikit. Tapi lepas jumpa doktor, dia kata boleh cucuk so oklah. Tak payah repeat datang klinik lagi (untuk cucuk sahaja). Masa datang tu aku declare auni ni ada batuk kokol. Terus nurse tu tulis besar2 dalam buku pink dia. Memang ramailah hari tu. Sampai hasben aku terpaksa amik cuti sebab dari pkl 8.30 sampai 11.30 masih di klinik. Huhu..

Oh lupa. Catatan paling penting mestilah berat dia kan. Untuk sebulan berat auni 3.9kg sahaja dari 3.5kg masa lahirnya. Alhamdulillah. Aku x expect banyak naik sebab dia kan tak berapa sihat. Lagi 1 sebab dia gegirl so naik x banyak sama macam aisyah dulu every month 500gram only.. so everything normal lah dari segi bmi, ukur lilit kepala semua. Alhamdulillah.

Keadaan auni sekarang masih lagi batuk. Antibiotik dah habis makan semalam... langkah lain aku adalah beli minyak2 untuk mengurangkan batuk dia such as myk mujarab asma seperti yang diwar2kan dalam fb. Agak mahal juga tapi testimoni orang menyebabkan aku terbeli. Hehe. Lagi 1 yang kawan aku suggest essential oil dari young living. Yang ni pun aku tengah apply kat auni. Bau dia memang best. Aku amik 'perisa' RC. Ni seperti yang kawan aku suggest untuk batuk dan selsema lah. Beli dari blogger kasih kita a.k.a jiey ☺ jiey kasi 1 free e.o lemon. Aku memang minat benda2 wangi ni. Nanti ada duit nak beli diffuser dialah.. perisa lavender my fevret. Benda ni bukan sahaja mewangikan tapi ada function2 tertentu bagi setiap e.o tu.. kena banyak belajar lagi ni. Hehe.. agak mahal untuk benda cenonet tu tapi demi anak beli jelah.. aku sapu setiap kali lepas mandi.. kesan dia tak nampak lagi baru beberapa hari pakai.. huhu

Anak2 lain pulak sedang demam sekarang ni. Sian aqil dan adam. Aqil tu bila dah besar jarang demam compare masa dia duk nurseri setiap bulan demam. Now tengah demam. Adam pulak demam plus mata kiri merah. Sakit mata ke? Hmm.. kasi makan ubat demam dulu sebab baru lagi demam kan. Hingus meleleh je. Sian adam. Nak tido dengan ibu bila dah sihat ye.. bukan apa..kalau berjangkit dengan auni lagi susah la nak menjaga nya.. nauzubillah..

Oklah.. good nite.. wassalam. Nah belanja gambar auni satu bulan. ☺

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails