Wednesday, August 5, 2015

Jalan-jalan KLCC

Assalamualaikum..

Semalam.. aku jadi pemandu pelancong kepada sahabat2 ayah dari Medan.. dari Johor bawa jalan2 ke KL.. Mestilah bawa ke KLCC kan.. memang itu pun tempat yang nak dituju.. ayah datang 2 kereta dari Johor.. aku memang dah standby amik cuti 2 hari. Kami join sekali lah semalam.. plannya macam banyak tempat nak pegi. Tapi kat KLCC je dah separuh hari. Gitu.. lepas lunch semuanya dah kepenatan. Terus balik rumah. Itu pun dah hampir jam 5..


Seronok nampaknya bu mai, bu salmah dan pak alin di sini. Pak alin dah 2 kali sampai ke klcc jadi tak berapa excited nak amik gambar. Haha. Bu mai dan bu sal aje yang excited. Nak ronda2 dalam klcc.  Masuk butik handbeg etc.. aku orang malaysia tak pernah masuk butik2 tu sebab dah tahu dah mahal. Masa ni la nak ikut orang pun.. jom masuk belek2 beg yang harga ribu2 itu kehkehkeh.. dapatlah merasa pegang beg LV 9 ribu haha.. kalau ikutkan bu mai mampu beli tapi aku ingatkannya "bu mai, beg ini harganya boleh bayar sewa kedai di medan selama 6 bulan ya" kekeke.. lansung terus shopping di parkson aje..

Dalam parkson, kaum ibu pusing2 kat tempat handbeg juga.. kasut.. aku ronda2 pegi mothercare etc. Tengok2 je sebab xde duit nak beli bukan2. Haha.. balik kat parkson tengok bu mai dah pegang 1 beg bonia new arrival.. dah minat dia amik la 1 yang harga 1000++.. peminat handbeg agaknya. Katanya tak pe, kenangan di KLCC.. kalau ikutkan harga di medan pun lebih kurang.. dapat diskaun 5% yang dinamakan tourist discount di mana pelancong kena tunjuk passport. Untuk normal item aje yang best buy tak dapat.. boleh pakai dalam masa 3 hari..

Lepas tu, bu mai nak beli cenderamata untuk kawan2 di medan.. beli la kat stall klcc tu. Bagi aku, harga barangnya boleh beli la. Tak cekik darah sangat. Contoh tshirt KLCC harga dalam rm29.90. Aku tengok elok juga kainnya.. kalau beli dalam rm100 ke atas dapat diskaun 10%. Pastu diorang beli beg macam beg kelas mengaji gitu. Kain khakis tu dalam rm 29 juga.. elok jugak. Aku pun tak ada lagi haha. Aisyah sempatla mengepau bu mai bookmark sebab ada gambar kartun2. Ish ish ish.. masa ni, aqil ikut atok dan kakek alin jalan2 tempat lain. Dia pun mengepau juga.. LEGO ORI. Ish ish ish.. ibu pun tak pernah belikan tau. RM80.. pokai kakeknya...


Aku hanya beli garret popcorn je haha. Lepas tu kami bawa pelancong2 makan di wadi hadramawt.. masa tu dah pukul 2 lebih. Memang elok sangat la kelaparannya..  then balik rumah sebelum pukul 4 tu takut jem orang balik kerja. Alhamdulillah. Balik rehat2 jap lepas maghrib keluar balik makan malam di Kajang. Sebab diorang semua tido sana..


Dan kisah semalam diakhiri dengan sedu sedan aqil nak ikut kakek. Sabo je lah budak ni. Apa ntah yang membuatkan dia rapat sangat dengan pak alin sampaikan nangis2 nak ikut orang tua tu balik. Ko ingat dekat ke aqil medan tu. Sampai rumah la juga sedu sedan tu. Aku tanya kenapa aqil sayang kakek tu. Aqil kata dia baik. Dia kasi aqil lego. Urutkan aqil. Hmmm.. ibu ni berkotak2 lego dah kasi. Tak sayang ke. Huh. Atok pun tak sayang ko macam ni qil.. tapi aqil ni sensitif sikit orangnya.. sape buat baik kat dia, cakap baik2 memang senang meleleh. Hati tisu walau pun dia nakal. Aisyah pun tiba2 nangis tengok aqil nangis. "Aisyah rindu kakek" la sudah..


Itu je lah kisah kami semalam. Hari ni diorang naik flight pukul 5. Tak dapat nak hantar sebab hasben dah keje. Aku pulak memang cuti tapi hari ni jaga dak dibam demam dari jumaat tak baik2 lagi. Huhu.. risau ibu.. okla2... good bye  wassalam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails