Wednesday, August 19, 2015

16 months already

Assalamualaikum..

My baby adam dah 16 months on 15th August. Alhamdulillah.. again, belum jalan lagi dan belum bercakap lagi. Haha. Over mak kau ni. Kang dak dibam boleh bercakap terkejut pulak ye tak.. baru nak jalan 4-5 tapak dengan sokongan tepuk tangan semua la. Eksyen betul budak ni. Tengok anak orang belum setahun dah pandai jalan. Haa.. jangan nak compare2 sangat lah ibu oii. Lain budak lain perkembangannya.

Patutnya semalam check up 16 bulan tapi aku tunda minggu depan sebab suami is not available.. rupanya bila dah set minggu depan pun sama jugak suami ku tak dapat tolong. Hmm.. need somebody to assist nak handle budak ni kat klinik. Kalau tak berpeluh tiak ibu ko nak.. huhu. Adam ni dah makin lasak macam lipas kudung.. ni aku baru balik dari jj cari kasut dan selipar ayahnya (cerita mlm tadi). Memang takla dia nak duk diam sebab dia suka main kasut!! Habis rak kasut dipunggah. Sori promoter nanti susun balik ye. Aku pun sampai tak larat nak kejar. Kalau dihalang, ni menggeliat satu badan sampai nak terhumban ke lantai. Tu yang aku perhati je dari jauh dia merangkak main kasut. Dahla dia sendiri tak suka pakai kasut. Kalau pakai kasut suka sarung kat tangan pastu round 1 rumah dengan selipar kat tangan. Confident tu mesti ada okey :-)

Now aku tunggu dia dapat kaki je. Sabar ibu noo.. bukan apa, kadang berjalan malas nak sarung carrier sebab dah berat 10kg, bengkok badan mak kau ni kendong. Nak suruh ayahnya kendong, aku pulak sakit mata tengok badan suami macam melengkong tak reti pakai carrier tu. Kalau dapat kaki, lega dah la tak payah nak dokong budak montel ni ☺ tinggal nak kena kejar je la huhu.. stroller memang meraung la naik. Apatah lagi troli jusco huhu.. lately aku memang serabut kalau soping groceries bawa anak2.. semua nak masuk troli kecuali adam. Dah tu troli jusco tu tayarnya lari allignment. Sakit hati betul dengan 2 orang toddler dalam troli. Keluar muscle aku tolak troli ni. Tu yang aku selesa soping lunch hour kat jusco. Tu yang kadang lebih bajet merapu2 aku amik sebab 'selesa' sangat tak bawa anak2. Hehe

Eh lari topik ke. Ok happy 16 months adam sayang ibu. Semoga adam sihat selalu. Cepat2 jalan. Cepat panggil ibu ye ☺ ayah, abang je dia pandai panggil ..

*cerita ni dikarang malam tadi semasa ulit adam tido. Tapi dengan ibu dia sekali tertido terus hehe

Pic malam tadi. super active boy

pic panjat kerusi

pic kat rumah maklong dengan baju doraemon :-)

2 comments:

AMIIZAA said...

cepatnya masa berlalu...dah besarlah budak cute nie:)

Aishah Amin said...

awww so cute


Jemputlah ke blog saya Mom's thoughts have power

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails