Tuesday, December 10, 2013

berdebar dan risau

Assalamualaikum..

Hai.. Semalam aku EL.. sebabnya.. aku bleeding hari ahad. haaa.. takut tak.. so aku amik keputusan untuk bed rest pada hari Isnin.. ni semua buat mengikut pengalaman dan andaian sendiri.. masa dulu sebelum aqil, aku gugur tapi masa tu 14 minggu mengikut perkiraan sendiri. Bila scan sampai hospital doc kata 12 minggu dan baby tak membesar.. tak de heart beat.. masa gugur tu, darah kuar titik- titik non stop.. ni cite 5 tahun dulu..

Tapi semalam, alhamdulillah seharian bed rest tak de warna yang mencurigakan.. kejap je lah petang ahad tu kuarnya.. aku tak pergi klinik pun. berkira2 juga nak pegi tu. bukan apa, macam konfius eh hospital ke klinik nak pegi ni. pastu bila rasa baby macam gerak2, aku rasa ok kot.. later lah masa check up nanti baru cerita kat nurse. mesti nurse marah tak. huhu.. 

Bukan apa, kalau pegi klinik or hospital mesti dia nak pakai mulut itik tu.. aaa  takut.. sendiri tanggunglah risiko kan.. hmm.. cuak gak.. tapi nak kena pegi juga ni dalam masa terdekat sebab check up 19hb lambat lagi.. and hari ni alhamdulillah clear lagi.. berdebar je kalau nak pegi toilet tu nak cek.. kot2 lah ada warna yang mencurigakan. huhu. minta jauh..

Masuk ofis siapkan kerja yang tertunda.. dah hujung2 tahun ni mestilah banyak akaun nak kena settle. nak tutup akaun, nak pulang balik duit, nak itu, nak ini.. haa.. macam2.. slow2 la aku buat kerja. kena beringat jugak.. doakan semoga baby sihat ye kawan2.. amiin... bye. wassalam



5 comments:

~MommyAqilMedina~ said...

Semoga semuanya baik-baik saja Sue..insyaALLAH baby selamat sebab ada gerak-gerak kan..jaga diri leklok ye Sue..

Allene said...

semoga terus sihat...

ietams said...

harapnya tak ape2 lah ye su..
take care!

Masya said...

Moga takde yg serius

Fiza Arshad said...

Smga slmt smuanye dear sista! Berdebar fiza baca when kak su kate bleeding..sbb 2 kali fiza pengalaman mcm tu.. mmg preggy kali ni pun saspen takot bleeding lg...
Extra careful kak sue ye!

Fiza doakan smuanya slmt hgga melahirkan..amin. sm2 kite doa eh in shaa Allah :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails