Thursday, July 18, 2013

orang tak de kawan ginilah :-p

Assalamualaikum..

Selamat petang :-) nampak beno dah tak de idea nak tulis apa. actually tahap keboringan masih di tahap 8/10. lagi 2/10 dah habis digunakan dengan mengadap pc dan handphone. hari ni tak dapat pulak wifi, poor connection katanya.. tadi dah jumpa dengan pengarah baru.. oklah not so bad, cakap dia gemersik2 gitu.. lagilah aku kerut2 dahi nak dengar apa dia cakap. hehe.. 

Pastu, aku boring2, aku pegi kacau partner aku yang bakal di switchkan tu.. tanya2 dia.. tak de keje ke nak suruh aku buat ni.. hehe.. jadi aku duk belek2 fail tanya itu ini lah kan.. borak2 lah dengan dia pasal kerja last2 melencong pasal peribadi. hehe.. kepochi sikit kan.. haha.. pastu dah dekat pukul 1 lebih dah, aku pun meminta diri nak tido. kuikuikui..

Tapi kan, kat sini semua yang duduk dalam bilik ni semua nya buat hal sendiri. diorang buat keje ke buat apa dalam tu. huhu.. boring pulak. yang aku dengar orang bercakap adalah yang diluar bilik means Juruteknik, TA dan staf sokongan yang lain. kalau kat opis lama dulu, dah huhahuha dah..  tu lah kelebihan duduk dalam cubicle.. dapat beramah mesra dengan orang.. tak delah bosan sangatkan. aku pun buat sementara ni duk dalam cubicle juga, nanti akan transfer masuk bilik lepas pegawai tu pindah.. 

Tu yang aku bercakap dalam blog je lah senang. nak join diorang takut diorang rasa awkward pulak tiba2 aku tersengih tepi diorang apahal pulak ek. hehe.. nak kacau yang dalam bilik tu, semua senyap je apa dibuat pun aku tak tahu :-p

Oklah, let's fikir nak masak apa petang ni. haa.. aku dah terfikir dah aku nak buat sup ayam :-) sebab lebihan ayam ada lagi, cuma isi je lah banyak kan. muak makan isi ni. tapi nak jimat, masak je lah apa yang ada. pastu goreng ikan pekasam pastu buat sambal kicap. layan gak tu kan :-D cuma sayur je lah dah tak de stok.. tak pe2 balik ni boleh singgah kedai tengok2 apa yang patut.

Sejak aku berpindah opis ni, aku tak de lah beli apa2 untuk anak2 aku time balik.. jadi si aqil dah mula buka peti ais, buka kabinet cari makanan. padahal dah makan, nak juga kunyah2.. sian aqil. nak harap bapak dia pegi kedai, jangan harap. sekali dah masuk rumah tak nak kuar2 dah. ikut timelah, kalau rajin dia pegi, kalau malas, ko makan je apa yang ada.. selalu dia nak makan cococrunch la, makan buah la. tapi itu semua tiada, jangan dicari nak.. cewah.. badan tak naik2 juga.. 

Oklah tu je.. nanti kita cakap2 dengan awak lagi ye :-) bye. wassalam

2 comments:

mama maman aka yana said...

xper.. biasa la mula2 tuh.. segan lg.. hehe

~MommyAida~ said...

hihihi..memula kot su..tu yg rasa segan n malu kan..takpe nnti lelama okla nnti...Selamat menyesuaikn diri ye..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails