Friday, February 15, 2013

Salam Jumaat

Assalamualaikum..
 
Berjumpa lagi kita pada Jumaat kali ni.. Jumaat minggu depan belum tentu lagi kita berjumpa.. uik takut pulak bila cakap macam tu kan.. Sunat mengingati mati.. Hari ni, adik comel demam.. sian dia.. Masa ambil dari rumah pengasuh semalam, tengok dia macam diam je melepek.. masa tu pengasuh nya kata belum tidur lagi dari pukul 3 petang tu. hmm.. ni mesti balik rumah kena tidurkan. rupanya betul, ayah dia tepuk2 je kejap je dah tidur. Masa dia bangun sebelum maghrib tu, rasa badan dia dedar2 sikit. amik termometer, sah dah nak mula demam ni dimulai dengan suhu 37.8.. bagi makan ubat.. kali ni walau pun dia masih tak nak buka mulut, tapi berjaya juga masuk dalam tekak dia tanpa muntah. yeay.. pandai anak ibu ni.. pagi tadi ayah aisyah kasi makan ubat sendiri, walaupun nangis2 tak nak, tapi berjaya juga tanpa muntah. selalunya memang standby kain la nak lap muntah dia..
 
Semalam, sebelum tidur, bukan main galak lagi gelak2 dengan aqil.. main hempas2 kaki. boleh? hmm.. tu dah nak dekat pukul 12 malam tu.. time demam dah kebah.. sekali bangun pagi, panas balik, tapi tak tinggilah.. bangun pagi tengok nursery ryhmes songs dia tu, terus je happy.. goyang2 badan. hee.. comel je.. hiks, puji anak sendiri.. tak pelah, bagi chance ye :-)
 
Abang aqil pula jangan diketepikan.. still anak manja ibu. memang manjalah, kena tepuk dengan adik dah weeekk.. sape yang baby nih. kalah main tarik2 dengan adik pun wekk juga.. time tidur kena peluk dia, habislah tangan ibu berselirat dah dua2 nak perhatian.huhu.. anak2..
 
 
ok.. bye..

wassalam

2 comments:

Nurulhuda Abdul Latip said...

Anak ramai macamana pun, ibu garang camana pun tetap semua nak menempel ngan ibu kan..Sama je cam saya..

Cik Puan Rara said...

hmm takut kan bila ingat mati.hmm tp kena ingat gak.kang kalo xingat mst mls nk solat.hehehe.

omeinya buah hati tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails