Thursday, January 3, 2013

rumah tak de air

Assalamualaikum..

Rumah sape tak de air angkat tangan!! \0/ ( maknanya rumah aku la tu. hehe) masuk hari ni dah 2 hari lah tak de air sejak dari pagi semalam. tapi tangki air masih ada, cuma kena berjimat cermat sebab katanya sampai selasa depan baru pulih.. kalau sampai selasa depan, mau kering kontang tangki air esok lusa ni. ni kami berempat yang tak berapa nak main air sangat, cer kalau rumah yang ramai orang, hari ni je dah kering kontang.. CD aisyah dah masuk hari ketiga tak boleh nak basuh. takkan takde air ni nak gigih juga buka mesin basuh kan. huhu..

Masaklah tak de air cam ni.. Tadi subuh2 lagi Taska Aqil dah pesan bawa air mineral 5 liter sorang untuk berak kencing dia.. banyaknya 5 liter sorang.. aku bawa 2 liter je kot air paip. hehe.. dah siap2 mandikan aqil pagi tadi. mujurlah dia tak meragam sangat pagi tadi, mandi je.. sian aqil mandi pagi2.. hehe. so pagi2 lagi aqil dah wangi dah.. dah gosok gigi semua :-B

Ni nak balik ni, risau pulak.. Tak masak lagilah gamaknya hari ni. leceh lah kalau air tak de kat sink kena berbaldi2 pulak. tak pelah beli bungkus jelah. makan pun dalam kertas je, tak payah basuh pinggan.. Lori air pun tak de nak datang rumah aku tinggal setong air ke, yelah orang keje kan, tak de sape nak tunggu..

Okey. time's up.. bungkus balik :-)

bye.

wassalam

5 comments:

misscha said...

kat apartment sy ni pun dia buat notis kemungkinan x de air..tp ada je..mayb tangki dia masih full..alhamdulillah...hehe seb bek!

Suliana said...

misscha,

alhamdulillah air dah ada :-)

Masya said...

rumah saya pun takda air huhuhuhuhu... saboo jerlah.. pagi td ke singki dapur air x keluar

~MommyAida~ said...

tula mmg area Ampang sekarnag ni ade krisis air kan..harap bersabar ye Sue..Minta2 cepatlah pam air yang rosak tu pulih..mmg susah kalo takde air ni..semua keja tak boleh nak buat..huhuhu

Suliana said...

rumah kita dah ada dah . hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails