Wednesday, January 16, 2013

bakal ustazah :-)

Assalamualaikum..

Morning semua.. kejadian berlaku hari sabtu. lokasi balai Islam rumah kita ler... :-) dia ikut ibu pegi kelas hari sabtu. ada dua kelas, satu kelas mengaji satu kelas ceramah. dia berdiri lama sangat kat bench tu hampir setengah jam rasanya. memang lama dia mundar mandir kat situ. main dengan cawan kosong.. dah sampai satu tahap, dia main sorang2 cakap2 dengan cawan tu. suara kuat pulak tu. haha.. cepat2 ibu amik dia kasi nenen.. kalau dia duduk diam2 tak pe lah nak merayap ke mana pun, tapi suara dia dah mengatasi suara ustazah.. hehe.. Alhamdulillah setakat hari ni, dia masih boleh dibawa ke majlis2 ilmu macam ni sebab dia merayap tak jauh dan tak banyak bunyi.. bagi dia main purse bongkar2 sume, senyap jek.. Insya-Allah kalau ada rezeki nak bawa aqil belajar mengaji dan solat yang dianjurkan oleh balai Islam setiap sabtu untuk mengimarahkan masjid.. harap2 aqil tak menangis..





Ada makcik kasi saya gula2.. hmm ibu jeling je lah sebab aisyah tak pandai makan gula2 pun.. rupanya gula2 tu dalam dia dah lompong kena makan dengan semut. mujur aisyah tak pandai gigit. camana ibu tahu ada semut? sebab ibu yang gigit gula2 tu, berkumpul semut api dalam tu, dan ada yang gigit lidah ibu.. bengkak ok.. tu lah, lain kali jangan ngecek gula2 aisyah ye..

Ok itu saje untuk hari ini :-)

wassalam and have a nice day...

4 comments:

fiza arshad said...

alhamdulillah bgs lah aisyah.. fiza lum berkesempatan lg nk bwk faris ke surau or masjid..lg2 da besar ni, lg tak duk diam.. in shaa Allah satu hr nnt..amin :)

~MommyAida~ said...

hihihi..bagus tuk pendedahan si kecik klo bwk pg kelas agama..semoga Aisyah akn jadi anak yang solehah..amin...

Suliana said...

inshaa Allah.. akak kadang skip juga sabtu tu klu ada hal. huhu.. rugi..

Suliana said...

amiin.. kalau dia duduk diam blh la pegi.. klu bsig2 tak kuasa juga nak bawa nnti org marah.. huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails