Wednesday, August 15, 2012

Homemade Carbonara

Assalamualaikum..

Petang semalam, jalan2 ke blog orang.. terjumpa satu blog yang menarik - shilashower.. Almaklumlah bulan puasa ni semua nampak tertarik bila berkaitan dengan makanan. hehe..  Dan terus mencuba resepi homemade carbonaranya.. 

Aku memang suka makan spaghetti dan seangkatan dengannya. teringat masa zaman muda mudi dulu, kalau pegi KLCC mesti singgah foodcourt Signature untuk makan Spagetthi.. Mula2 suka makan bolognese then try carbonara, terus terjatuh chenta sama ini food.. 

Ok, bahan2 untuk membuat nya (rujuk resepi) memang tak banyak dan kebanyakkan dah ada tinggal beli chicken bacon tu dan spaghetti.. sonang je masaknya.. habis sekotak whipping cream aku konon nak banyak2 kuah.. 

Sekali tu, aku masak awal juga, dalam 630 dah ready.. Terus kuah dia macam pekat..  dan bila kita siram atas spagetthi tak berapa nak cover sume.. kalau boleh nak banjir.. hehe.. rasanya sedap tetapi agak muak.. beria je hasben aku tamak2 nak spaghetti banyak2.. tu pun aku dah buang sikit, hehe.. alhamdulillah habis.. kenyang even memang muak sikit.. tak pe tak pe, boleh improve lagi ni. hehe..


nampak yummy, rasa pun tentulah yummy kuasa dua :-)

Ok, sekian.. selamat mencuba..

Wassalam..

2 comments:

Nurul Akmal said...

Waaaa.. nampak sedap... :)

Suliana said...

nurul,

Sedap juga :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails