Thursday, July 19, 2012

Snow puding

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua. hari ni dah masuk opif balik. hari ni juga ada sambutan ramadhan di tingkat aku ni.. pot luck la masing2. unit kami bawa soto.. so sorang sikit la bahagi2 tugas.. aku kan kena celur bihun.. so pagi tadi bangun cepat juga dalam pukul 6 pagi dah tercegat kat dapur. hehe.. 

malam tadi pulak, aku cuba buat snow puding untuk kali ketiga. stoberi banyak aku beli kat sogo hari tu, tapi tak tahu nak wat apa, kita wat puding je lah. dan untuk kesekian kalinya puding ku ini haaaammmmmpiiiirrrrr nak jadi la tapi belum sempurna .. 70% je jadi. 30% masih boleh diperbaiki dari segi strukturnya :-) dulu aku buat juga, tapi tak keras pulak lapisan putih. terus aku buang.. semalam, yang layer putih tu jadi, tapi layer stoberi pulak tak keras.. banyak cekadak betul.. satu sebab aku terbahagi dua serbuk agar2 tu. konon nak testing sekali tu, amik ko tak keras sangat..

Tak pelah, nak tak nak bawa juga la ke opis. terimalah dirinya seadanya.. hehe.. tak pe2 masih boleh diperbaiki lagi di masa hadapan. sian orang rumah ku tak dapat rasa. aku pun tak rasa lagi camana rasanya.. kul 12 karang baru stat majlis nya.. 

tengoklah sememeh je lapisan pink tu.. masih boleh diperbaiki.. 
resepi amik dari blog kak ita masam manis..

lain kali boleh buat lagi sampai cantik tulus mulus. usaha tangga kejayaan :-)

bye.

wassalam :-)

3 comments:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

tak per sue janji bole mkan tak terbuang kat tong sampah....yanty pun nak try gak laa...

NaDia CoMaNeCi said...

Wah dah kali ke 3 ko buat..aq sekali pun tak try lagi..tahniah..jadi la tu..

Taste Of Tapah said...

weh, cemana rasa? comment para hadirin?
maklum lah aku tak join... tgk jer la dlm belog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails