Monday, July 30, 2012

menu weekend lepas

Assalamualaikum...

Dah petang baru nak update blog kan. Weekend lepas aku masak2 sendiri kat rumah. memang tak keluar rumah pun. dua hari duduk dalam rumah je.. kelas mengaji pun tak de. hari sabtu, masak nasi ayam. oohh ada keluar, gi carefour :-) beli barang2 nak buat nasi ayam dan yang seangkatan dengannya.. nasi ayam ni agak lama juga lah tak masak.. lama semenjak puasa lepas kot.. tu yang aku main masak ingat2 lupa tu..  tapi alhamdulillah menjadi.. aku masak 2 pot kasi kat pengasuh aisyah sikit. esok nya dia kata sedap nasi ayamnya. tersenyum sampai ke telinga.. alhamdulillah la sedap.. kadang tu time masak ni berdebar juga la kan takut tak sedap, ntah apa rasanya.. tapi bila menjadi alhamdulillah :-) makanlah sampai sahur. hehe.. pun sedap juga :-)


Hari ahad pulak, aku memang dah berangan nak buat manisan.. so godek2 resepi yang agak2 yakin, try lah triffle puding.. berdebar juga sebab tak pernah buat. pernah makan je itu pun sekali :-) sebenarnya nak cuba mangkuk kaca baru beli kat SOGO.. hehe...

ni puding triffle peach first time buat... jadi.. alhamdulillah. resepi later ye ... sejuk je masuk tekak.. dah bahagi2 di opis dan tinggalkan sikit di rumah.

Aku kan lately bila time buka haus sangat.. pembukaan puasa saja dah lepas 2 gelas air berais.. pastu nyesal minum ais. huhu.. aku kan pantang sikit ais nya.. lepas minum rasa bersalah.. tapi tu la pelega tekak.. huhu.. rumah ku memang tak de air peti. hasben aku la kalau dia nak minum air batu, dia buat sendiri ketul ais tu letak dalam gelas.. kalau time buka, memang dia ajk buat air dan basuh periuk sume. hehe.. comel tak :-p

Okey, hari ni pulak, tak masak.... dah beli tapau nasi beriani lauk ayam dan kambing. wangi je bau dia masa lalu kat MARA tadi.. terus beli dan amik kau harganya RM 19.50.. Dah hari ke 10 bazar ramadhan tidak pernah dijenguk lagi...

Sekian, terima kasih.


Wassalam

2 comments:

Huda said...

sedapnya nasi ayam...eh samalah kita buka hari ni, makan nasi beriani, penat nak masak...saya pun rasa bersalah jugak, ni dah telan air sirap bandung ais ni, tapi sedappp

Suliana said...

huda,

kan.. sedap2 takut efek bdn nanti :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails