Monday, July 23, 2012

Diari puasaku : 3 ramadhan

Assalamualaikum...

Dah 3 hari kita berpuasa kan. aku masih lagi batuk2 dan selsema.. huhu.. sian anak2 ku pun selsema juga. Ok hari ni kami naik motor gi keje :-) cerita naik motor time puasa baca kat sini ye.. gambar naik motor tak de sebab beg dan henfon duduk dalam bakul. haha.. kalau tak mesti dah boleh tengok aku pakai helmet dengan tudung awning camana.. habis ku jaga awning ku ini.. sampai opis, terbengkok aku punya awning ni.. hehe berdebar juga yelah dah lama tak naik motor sama2. tahun lepas berpuasa kami naik kereta, tukar jadual waktu masuk pukul 7.30.. ni dah hujung2 bulan tak boleh tukar waktu, tunggu masuk bulan baru, barulah boleh tukar ke 730..

Alhamdulillah selamat sampai ke opis. tapi yang merisaukan adalah time nak balik je lah. sekarang kan hujan petang. Harap2 la petang ni tak hujan.. kalau naik kereta, memang beratur dan terseksa zahir dan batin mengadap jem. dah sume orang nak cepat kan. aku pulak berangan nak masak. tak feel la beli2 ni.. hehe.. tapi cubaan juga tu dengan nak makan dan budak cenonet tu sama naik nak panjat2.. huhu.. tak tenang ok..

Ok, review puasa ku yang pertama dan kedua. puasa pertama ku petang tu memang dah lembik. memang tak larat aku. tahu nak baring je.. dengan aisyah yang menyusu lagi.. kami berbuka di rumah mertua. nasib baik sebab memang aku tak larat sangat. huhu. MIL dah siap2 masak pun. sahur pulak, pukul 5 bangun makan je. aku pun makan la lama2 sampai pukul 530.. hari kedua pulak (ahad), masih berbuka di rumah MIL. konon nak balik tengahari, sekali tu tak jadi.. balik lepas buka. bersahurla kami dua orang pagi tadi.. alhamdulillah. lauk tapau juga :-p

Okey, now hari ni, dah pikir dah nak masak apa since jumaat lepas. hehe.. ikan sume dah bawa turun bawah.. korang nak masak apa hari ni? aku ni kan entry sebelum ni ada tulis azam aku puasa tahun ni camana kan. oleh kerana first day tu dah kelembikkan, waktu buka tu pulun air gokgokgokgok :-p pastu makan pulak tak hiraukan anak dah. hehe. buruk tul perangai, tak leh nak control. lepas masuk makanan je terus rasa segar, boleh lompat bintang banyak kali. hehe. pastu bila hari kedua, alhamdulillah dah tak terasa kelaparannya..

Okeylah.. tu je nak share dengan korang sume.. selamat memikirkan nak masak apa ye Puan2 sume :-)

wassalam :-)



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails