Wednesday, July 25, 2012

Diari puasa : hari keempat

Assalamualaikum..

Teruknya batuk di bulan.. Tak dapat minum air, terpaksa lah menahan perit. hidung pun selsema bila ntah nak baik. now satu keluarga dah kena termasuk the latest mr hubby..

Apa menu semalam ye. Semalam masak yang simple2 aje. yelah hari bekerja ni tak sempat nak masak lebih-lebih.. Semalam jiran belakang dan pengasuh aisyah kasi kuih. Alhamdulillah rezeki orang berpuasa. kat ofis pun dapat kuih juga dan buah tembikai... tiba2 je satu meja dah penuh. Aku masak sambal sardin, telur dadar rangup kesukaan ku, sayur kubis letak sos tiram.. Bila dah banyak2 macam tu, dan dimulai dengan makan kuih dulu, mulalah nasi berbaki dengan banyaknya. aku masak nasi tak sampai 2 pot kecik tu... tapi sebab dah buka dengan kuih, nasi tak berapa nak laku.. tak pe, simpan untuk sahur.

Sebenarnya ada lagi satu lauk aku tak hidang iaitu ikan singgang. Buat untuk budak bengkak tonsil tu, tapi dia request nak makan bubur mcd pulak.. so lauk ikan singgang tu aku ingat nak wat buka hari ni la makan dengan budu baru dapat ni :-) 


Bengkak tonsil aqil tu alhamdulillah nampak berkurangan..  dah 2 hari dia bangun lepas kitorang habis sahur. terus tak tidur nak tengok tv. dan aku pun lepas sahur tak tidur2 dah.. sampai ofis tidur kejap.. nak tidur atas motor kang tergolek pulak. hehe..

okelah, nak gi tadarus dulu. now waktu rehat tak kuar ofis pun. tunggu jumaat la kalau nak berjalan ke Jalan TAR sana.. mak aku tepon dah kirim belikan kain alas meja. huhu..

Ok, sekian. wassalam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails