Monday, July 9, 2012

demam

Assalamualaikum..

Hari ni diriku emergency leave.. Aqil demam.. dia stat demam hari sabtu tengahari.. last demam hujung bulan 5 hari tu.. hailah sian aqil.. biasa kalau dia demam memang merengek je lah tak berdaya.. ni pun masih panas lagi badan dia even dah kasi ubat.. tapi tak tinggi sangat lah.. terpaksa lah el jaga anak kan. Aisyah pulak terpaksa dihantar ke rumah pengasuh, meringankan kerja ku sikit, susah juga handle anak sorang2 ni.. Aisyah alhamdulillah tak berjangkit. macam hari tu, dia berjangkit dengan aqil.. dah dua2 anakku demam serentak.. sabor je lah, dugaan betul.. tu yang hantar rumah pengasuh tu, nak elak berjangkit..

Walau pun demam, aktiviti hujung minggu diteruskan dengan kehadiran ibu bapa ku. maka, berangkutlah kami ke klang. tidur sana semalam.. petang semalam baru balik rumah sini. time siang, aqil okey je, main2 sume.. ubat masih lagi bagi makan.. hari ni je nak monitor demam dia.. tadi pagi dah muntah dah, terpaksa makan lagi ubat demam..


Sian dia. ibu mana tak susah hati bila anak demam kan. tapi ibu tidur lena semalam :-p kadang2 je bangun rasa suhu badan dia, okey la tak panas sangat. pagi tadi je panas..

Okeyla, aku merepek apa ntah, cakap pun dah tak betul.. nanti sembang lagi. k bye..

wassalam

5 comments:

Huda said...

ala siannya..harap aqil cepat sihat semula yea.

Masya said...

semoga aqil cepat sembuh...

ejaMaria said...

kikiki...
org jaga anak demam pun bole merapu... akak plak EL hari ni pasal sendiri demam... pagi tadi lepas subuh makan sket telan panadol... tido balik... dah tengahari ni baru bangun balik... penangan demam punya pasal... ;p

Marsha~ said...

amboi.... tido kemain posing mcm tu... cepat baik ye...

Hidayah Bach said...

Alahai..lemah baca bab sikecik demam nih. teringat pengalaman sendiri..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails