Thursday, June 28, 2012

Macaroon

Assalamualaikum..

Hallu dan selamat petang.. sape pernah rasa macaroon? for me, this is my 2nd time merasa macaroon.. first time masa adikku tunang, salah satu hantarannya adalah macaroon.. aku lah yang tukang menghabiskan macaroon yang manis itu.. hehe. sweet tooth sungguh.. mula2 aku rasa macam biasa je menda alah ni, pulak tu rasa gula semata.. hmmm macam tak sepatutnya mahal seperti yang dijual. sebab for me basic ingredients for this thing is putih telur plus mende lain. mungkin yang menyebabkan mahal sebab susah nak buat kot.. 

 antara cookies yang tengah top sekarang. geng dengan red velvet, rainbow cake and pavlova..

penulis malu menunjukkan rupanya.. haha.. bukan, saiz macaroon tu sebesar mata aku.. hehe..

 tara.. cakk .. hehe..

inilah 3 jenis macaroon yang aku beli tadi..

actually 5 biji hari ni aku beli tapi sebab sedap, aku pegi ulang beli balik lagi 3 biji.. nak tahu tak harga sebiji macaroon ni berapa?? RM 2.30 sebiji tau.. mahal gak eh.. hmm kawan2 aku makan katanya macam tak berbaloi sekali ngap eh dah habis.. macam tak cukup.. tu yang aku pun tak berapa nak offer. hahaha.. jahat.. yang ni perisa stoberi, lemon and bluberry.. for me, sedap jek.. hehe.. 

Oleh kerana harganya mahal, membuatkan aku rasa nak buat sendiri je. aku pun dah lama simpan resepi tapi belum buat2 lagi. takut tak jadi. hehe.. tak pe, one sweet day i'll do it :-)


Ok bye. wassalam



1 comment:

Lida Rahim said...

akak pernah try.. mak aihhh manis leting tu.. terus tak masuk dlm senarai hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails