Thursday, May 3, 2012

daftar haji

Assalamualaikum..

Dikesempatan masa yang ada ni, aku dah pegi update buku Tabung Haji tadi.. bawa la sekali buku aqil. aqil aku potong gaji RM 10 sebulan. hehe.. bulan depan aku upkan lagi RM 20 tiap2 bulan. tadi juga, aku dah register nak naik haji. Senang gila... tak tahu la kalau kat cawangan lain camana kan. kat Maju Junction ni kebetulan tadi tak de orang.. lepas aku update buku, aku pegi pulak bahagian nak daftar haji tu.. masuk2 tak sampai seminit. teett dah bergelar hajjah.. hahah.. poyo je lebih..

Tak payah isi borang apa2, terus dia amik buku kita, scan apa ntah, dah selamat.. jangka masa paling lama 37 tahun.. umur 67 tahun nanti kalau ada rezeki.. kena block la duit kita RM 1300.. lepas ni kalau nak korek2, hmm tak boleh la ye. hehe.. in case kalau emergency sangat2 baru boleh keluarkan, tapi kena register balik la.. kalau ada anak2 yang duit dah cecah RM 1300, boleh la registerkan cepat2. macam aqil, alhamdulillah duit dia ngam2 1300 tadi.. terus la daftarkan.. umur aqil 40 tahun, insya-Allah dah boleh pegi. tapi, kalau kita dah cukup duit sebelum tarikh yang ditetapkan, boleh buat surat rayuan..

Hmm tu jelah nak share. dah register, perlulah ada komitken.. insya-Allah jika panjang umur murah rezeki.. doakan ye.. amiin..

Wassalam

6 comments:

ejaMaria said...

wah... tahniah sudah register... akak tak buat lagi... akaun dah ada... register je belum...

Suliana said...

register je dulu kak.. locked dah duit tu.. hehe

sisanizu said...

Su..tahniah...hehe
Saya dh register tahun 2009 dulu..dijadualkan pegi pada 2024 (41 tahun)..:P mase tu dia lock duit dlm rm1200

anakku ashraf ngn ayra tak register pong lg..belum cukup duit..ho ho

lily lotus said...

syukur dah nampak jalannya, hehe...semoga dipermudahkan yer :)

Suliana said...

sarah,
tu la, peraturan baru ni smpai umur 37 tahun, lama betul .huhu.. anak2 klu dah cukup duit better pegi daftar skrg.

Marsha~ said...

alhamdulillah... sy blom register pun lagi... :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails