Tuesday, May 15, 2012

adik aqil

Assalamualaikum...

Mulakan hari anda dengan cerita si kecil.. kali ni kisah adik aqil pulak iaitu Aisyah Humairah :-)

 adik aqil dah nak merangkak.. duk naik turun tak gerak2 macam tu la :-) sekarang ni pun ibu dah jarang pakaikan dia stokin, takut licin dia nak bergerak nanti :-)

 renungan manja :-) kalau dah masuk jari dalam mulut, mesti la nak tido ni.. ada satu gambar aqil dulu pun macam ni. masuk jari dalam mulut juga rupanya abang aqil saya :-)

 sweet sangat... ceria je..

Time ni dia ikut ibu punya aktiviti di balai Islam.. kena bawalah budak kecik ni nanti dia nak nenen camana.. pastu ayah aqil jaga aqil sorang je, tak pening kepala nanti.. Aku baru nak bercampur orang. kat kawasan rumah aku ni, jiran kiri kanan depan belakang dah kenal dah.. kalau nak kenal orang, gi masjid attend majlis kat masjid baru orang kenal.. Bukan lah nak terkenal femes amos tu tapi sekadar bercampur tak delah orang tengok kita macam asing je kan.. tapi niat aku sebenarnya nak mencari ilmu di samping menambah kenalan  :-)

 wah dagu mahal tu :-) 

 ni lah keje budak ni, main dan makan beg ibu dia.. nasib baik dia tak meragam. cuma time dia dah letih pusing2 tu mulalah menangis nak susu then tidur.. masa ni kelas ceramah hari ibu. next week baru kelas mengaji. tu yang aku nak join. 

bawa bantal sebijik alas tidur.. setakat satu hari yang lepas aku bawa aisyah, boleh consider lagi la nak bawa untuk kelas akan datang. tapi takut tangisan dia nanti menggangu kelas mengaji camano tuh. menarik perhatian orang la pulak kan. huhu.. tapi makcik2 dan kakak2 kelas tu semua macam baik2 tak sombong, may be sebab aku bawa baby tu yang diorang buka mulut cakap2.. hehe..

Okey, hope aku akan akan sentiasa dapat attend kelas2 ilmu macam ni. Yelah, buat hari sabtu pagi, mesti banyak plan nak gi sana sini, tapi semua kena tunda sebab ibu nak menuntut ilmu :-)

ok bye. nanti kita cite2 lagi k. wassalam :-)

5 comments:

Huda said...

bagus alhamdulillah macam tu kan..saya nanti nak masuk rumah baru, barulah dok nak kenal jiran semua, kenalah hidup bermasyarakat kan..

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

betul tu sue, slalunya kalau nak berkenal2 ngan jiran2 kena slalu g kenduri @ masjid..
comelnyerr aisyah... tp sebijik zaki kan.. dah mcm zaki pakai skrit lak dah..hehehe

Suliana said...

huda,

betul tu. kena campur2 dengan orang juga :-)

linda,
haha.. zaki pakai skirt?? kekeke... anak ayah la tu :-)

fieda said...

comeynyer anak dara su..

Mama Farris said...

tomei..cantik baby nih

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails