Friday, April 20, 2012

satu malam yang tertekan

Assalamualaikum..

Salam pagi jumaat. harap2 hari ni kita diberi kekuatan untuk meneruskan kehidupan dan menghadapi hari2 seterusnya dengan sabar.

Semalam kan aisyah tak sihat.. tapi suhu dia tak de lah tinggi mana. balik dari rumah pengasuh 37.6 degree. kasi makan ubat.. bogelkan dia. oklah kan, tak de masalah dia main sorang. dapatlah aku masak kejap.. pastu, dia tido.. dalam pukul 10 macam tu, lepas abis ustaz don, kami naik atas nak tido. time ni aisyah dah bangun. aku pulak baru nak sembahyang sume.. letakla dia atas katil. sekali tu, menangis tak berhenti. bila kita angkat, dia diam.. adui.. stress ibu ko ni nak..

Bertambah stress bila mana aqil pun sama join nak tambah stress ibu dia. minta nak tengok upin biri-biri dalam youtube kat hp aku.. aku pun layan kan je lah dalam aisyah nangis2 tu. ntah kenapa ntah sound dia tak leh buka, senyap je youtube tu. lagi la si mamat tu angin. aku pun sama naik angin dengan aqil. sabor je la. dah aisyah nangis tak berenti, aku mandikan dia. lagi nangis.. pastu aku kasi aisyah kat yanti. elok je dia diam. rupanya dia nak orang dokong dia bawa jalan2, kalau duduk, nangis balik. sabor je la budak kecik ni.

itulah kisahnya semalam.. bila dia diam tu, dah tenang sikit, aku kasi nenen, baru la dia ok. boleh tido.. nak kata kembung perut tak de pulak. itulah malam ku yang paling tertekan. aku takut hilang sabar je.. tengah malam pun aisyah ada bangun nangis2 tapi kejap je.

dan paling bengang sekali pagi ni aqil bangun dia kata nak kencing, tapi dia dah kencing pun atas tilam!!!! habis lah berbau satu bilik. kalau kencing baby tak pe lagi, ni kencing budak besar, hancing.

memang menguji kesabaran betul.

Ok, bye, wassalam

4 comments:

Syahada Ahmad said...

Kisah sha malam tadi, sbb asben dh pegi keje malam td. Sibaik tokmi tolong tido kan Aliya, buag perangai jugak la sblum tido, "ane didi? Ane didi?(mana daddy)" jenuh nk menjawab.
Nadhira dh tido, tp sebab dia berak sha nk salin diaper dia. Berkira2 jgak la nk salin, sbb konfem mmg susah nk tido klu dh terjaga. Tp takut bontot merah sha salin la. Mmg sah susah tido, kebetulan pulak kakaknya tetiba bangun dan terduduk, mata pejam. Mimpi sanding kot. Sha dh risau takut nangis, nadhira mmg dh xleh letak, klu letak bawah meraung la, lagi la kakak dia cepat terjaga. Berpeluh2 rasa mlm td wpun duk dlm ekon. Baru malam pertama, 2 minggu nk kena tempuh situasi ni. Haih la anak2, cepat la besar. ;-)

faiez said...

kalau ade en hubby leh la transfer si aqil kat ayah die..aduhai mmg bebtul kena sabar tueh...

Nur Hasyimah Mahasan said...

macm2 anak2 kan sue....n memng kadang2 menguji kesabaran dik karenah dier yg macm2...budak2 mlm td pun sama..leh terjaga serentak kul 3 pagi n nk main2...huhu..terpaksa layan walau mata ni ngantuk...but nk marah kan kesian lak diorg...so tak nk stress diorg ni kan dlm proses membesar..if marah diorg pun bukn diorg faham...lg kesian ader la...so nk tegur pun kena tegur cara baik..supaya diorg tak meragam n ibunyer pun tak tertekan..huhu

Taste Of Tapah said...

sabar la yer sue, kaedahnya jadi mak memang begitu la, nanti dah besar ingat pee'l sorang-sorang sure gelak. hehehe

budak2 mmg suka betul ipin ni... anak aku pun sama, boleh mengadap berapa lama nengok ipin, cakap pun dah macam ipin....haiyooo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails