Tuesday, February 28, 2012

nak mengadu sikit

Assalamualaikum!!!


Sekarang, diriku sedang melepak2 atas katil sambil menelek2 hp ku ini. Tak dela, bukan tak de keje lain, tapi tengah tunggu cik adik cd's berjoget2 dalam mesin basuh tu.. Boleh dikatakan hari2 kerja aku membasuh kain.. Kalau hari bekerja, aku basuh time weken je. Tapi sekarang kena ada komitmen yg tinggi kalau nak pakai cd. Kalau tak basuh, limited pulak cd utk esok lusa.. Mcm letih je bunyi. Hihi. Tak dela. Semangat2!!!


Alhamdulillah. Aisyah dah lepas ujian sehari di rumah pengasuh.. Isu puting tu, dah settle. Dia xkasi dah budak kecik tu puting. Tadi, lepas susukan dia kenyang2, aku hantar dia berbekalkan 4 kpg cd dan 8 oz susu yg dipecahkan kpd 3 botol. Sikit je kan aisyah minum..


Tu pun sebab aku amik awal, pukul 5 dah amik dia. Aisyah selsema. Sian dia. Aku dah letak kunyit hidup kat hidung dia.. Pernah terbaca bayi berusia 2 tahun ke bawah tak leh pakai vicks. Betul ke? Kalau tak boleh, apa barang yang boleh pakai untuk kes2 sebegini?


Okeyla. Nak gi makan nasi sejuk jap. Pastu berkemas apa yang patut. Kesian bunga aku ada yg dah mati bukan sebab x siram, tapi terlebih air ke apa ntah. X sempat nak tunjuk. Huhu.. Lain kali nak beli bunga yang lasak je la.. Dulu kan aku ada tanam pokok kari, kunyit etc kan, sian pokok tu ntah kemana suami aku buang time aku pantang. Sabo je la. Dah kena ngecek daun jiran :-P


Ok bye. Slmt bekerja semua. Wassalam.


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

Eyriqazz said...

oh, yer ker x ble??tp, masa alisya aritu...pakai jer vicks...tp,yg mmg khas utk baby(ada jual kat mana2 farmasi trmasuk guardian n watsons)...lgpn, bukan sapu kat hidung..tp, usap2 kat blkg dan dada alisya jer...lgpn mmg org kata, kalo baby selsema lmbt baikkan? sbb dia x pndai lg nak hembus hingus tu..so, insyaalh..aisyah cpt sembuh

ibuhebat said...

bagus tu letak kunyit.. amalkan.. insyaAllah dalam 3-4 hari kering la hingus dia.. lagi bagus next time kalo dah nampak mcm nak start selsema je terus sapukan kunyit sebelum selesema dia merebak... kalo gi klinik doktor bagi spray hidung tu utk buang hingus baby. takde ubat makan ..

Suliana said...

tq miss eyriqazz :-)

su baru je beli vicks baru utk baby tu - baby blossom. yg x blh pakai tu vicks lama. tak tahu la tipu ke betul, tapi su mmg tak pakaikan utk aqil..

Suliana said...

ibuhebat,
terima kasih.. tu la, hari ni saya dah steam hidung dia.. sian semalam merengek je..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails