Monday, February 20, 2012

busy like a bee :-p

Assalamualaikum..

Kembali berblog setelah ditinggalkan beberapa hari. Aku dah kata dah, kalau balik rumah sendiri, memang tak de maknanya nak ngadap blog dan fb.. bz memanjang. tu la pesanan mama jangan asyik duk ngadap internet je, nanti sume keje rumah tak jalan.. now, mama dan ayah dah balik kluang.. sebak sangat!! cover jangan tak cover ok.. huhu.. so sad, dah 2 bulan lebih duduk bersama, i love you mama & ayah :-(

Ok, lupakan kisah2 sedih. mari doakan kesejahteraan mama, ayah dan ali balik ke kluang dengan selamatnya.. amin.. ok, sejak dari hari jumaat malam sampai, sampailah ke hari ini, kejenya berjalan je.. yelah, dah 2 bulan lebih mama ayah tak jalan2 kat kl  ni sebab jaga aku. now, tiba masanya untuk mereka berjimba2.. jadi, turut terkena tempiasnya adalah kami adik beradik.. yahuuu.. boleh jalan2.. lebih2 lagi aku ni, duk terperap kat rumah je, kasi chance la nak berjalan dan shopping semuanya.. habis lari bajet!!! lari selari larinya..

Nanti jika ada kelapangan, aku cerita detail2 tempat yang aku pegi ok. sabtu, kitorang makan kat wadi hadramawt. best sangat. makan nasi yemen tu macam makan tak puas, memang berbaloi la pegi situ.  cerita detail later ok :-) then, lepas makan2 kami pegi Jusco Aeon Keramat tu.. mama ayah pegi round2 cari personal thing diorang, sementara aku mencari barang dapur setelah 2 bulan dapur tak berasap. tapi barang basah, sorry sangat2 tak boleh beli!!! freezer pack dengan stok susu.. alahai keciknya freezer aku. nak beli deep freezer kena tunggu waktu 'bertenang' dulu.. huhu..

Then, balik rumah, penat.. dah malam dah pun. balik makan maggi.. hihi.. sian tetamu2 ku makan maggi je.. tak pela dah kenyang makan nasi yemen tu. ok, plan esoknya konon nak gi ikea. sorang nak cari perkakas toilet, sorang nak cari tombol pintu. alasan nak berjalan la tu.. pukul 5 baru bertolak pergi. aku bawa aisyah je, aqil meraung2 duk ngan ayah dia kat rumah. sian aqil, terasa betul tak bawa aqil.. dengan atok dia sekali sentap.. huhu.. bukan tak nak bawa, tapi susah nak control lari sana sini.. kat ikea ni lagi la duit mengalir macam air.. lari bajet lagi. tapi benda yang dibeli tu memang nak kena beli juga satu hari nanti. tapi beli dulu la. bukan senang dapat gi ikea ni. en suami tak berapa suka gi ikea. sian aku kan.. hihi.

Then today, plan ayah nak balik kluang pagi. tiba2 kena gi shah alam pulak pasang tombol pintu.. huhu.. alang2 gi shah alam, singgahla ke giant seksyen 13 tu. lama gila tak pergi shah alam dan giant ni. tiba2 kenangan masa belajar dan masa duduk rumah kak shida terkenang kembali.. banyak kenangan di situ.. hajat dihati nak pegi sungai buloh beli bunga. sekali tu, ada khemah jual bunga kat giant tu. apa lagi, aku pun terjah la situ.. later aku tunjuk ye bunga apa aku beli. hehe.. sampai rumah dalam pukul 3 lebih. mama dan ayah tak jadi balik siang, ayah tolong drillkan perkakas bilik air yang aku beli.. thank you ayah. ayah memang serba boleh :-) then tadi la baru mama dan ayah dah balik kluang lepas makan kat kedai mamak bersama2..

Okey, tu je la summary of my weekend.. seronok pulak jadi surirumah ni. hehe. tinggal lagi lebih kurang 2 minggu nak berpoya2, lepas ni naik keje, kena fokus, jadual kena bahagi betul2, supaya hidup dan rumah tangga lebih terurus.. bye. wassalam


2 comments:

fiza arshad said...

mmg best jadi surirumah..tp penat jgk ckp la hehehhe.. k dpt rumah 'baru', mmg byk kne beli akak...duit pastinya mengalir mcm air hehehe..fiza pntang hari tu, duit 2 bln gaji da abes tuk langsir umah 2 tgkat tu ehehhehehehe abes licin hehehe :)

Suliana said...

Agree :-) lgsir akak buat skit2. Settlekan yg bwh dulu, then baru pk yg atas.. Klu pndai jht sndiri lg jmt kan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails