Wednesday, February 15, 2012

apa ada dalam beg?

Assalamualaikum..

Sibuk2 mengemas beg, rasa semaknya purse aku ni.. ni bukan beg duit ni, ni beg kad namanya. huhu.. kad je penuh, duit tak de la sangat dalam beg ni.. kad yang penting2 macam ic, mykid anak2, lesen kereta, kad atm of course la penting kan berada dalam purse ni. tapi kad2 yang lain macam kad ahli cosway, tupperware, jusco, sogo, kad atm bank yang tak aktif pun ada jugak.. tu belum lagi kad klinik-klinik, kad kedai2 macam kedai kek dan kedai langsir.. sume nak sumbat dalam purse ni. tu belum lagi kalau soping2 berlambak resit2 dalam tu. hehe..

rasa macam taknak bawa ke hulu ke hilir je kad2 ni. tapi bila tak bawa, tiba2 nak pakai, dah tak de kan.. patutnya beli satu card holder, simpan sume dalam tu kad2 yang tak berapa penting. kadang2 bila nak buang resit2 ni rasa, eh penting ni, kalau buang kang tak de bukti bla bla bla.. hehe. tapi akubukan jenis peram lama2, nanti buang jugak..

sebut pasal purse ni, purse ni adalah purse paling lama aku pakai.. ni hadiah pemberian makcik ku yang tersayang :-) kiranya dah 6 tahun aku pakai beg ni.. lama tu!!!! orang kata beg duit/purse/wallet tak elok tukar selalu kan, seperti menukar handbeg. bukan apa, kalau tukar2 takut karang ada yang tertinggal, susah pulak.. purse ni masih elok lagi.. banyak compartment tu yang penuh aku menyelit itu ini dalam purse ni.. :-)

ni la purse kesayangan aku ni.. ha.. ada terselit gambar suami ku.. gambar kami berdua masa bercinta pun ada.. hehehe.. zaman malu2.. zaman suami ku masih kurus nampak tulang bahu.. hehe.. eh, dia ada ke simpan gambar aku ek? macam tak de je.. :-( tak pela, simpan dalam hati.. itulah lelaki, kalau ada pun sebab aku yang tukang letak dalam beg dia :-p. eh, dah bye.

wassalam :-)

3 comments:

syanashwa said...

rasanya kita serupa je bab menyelit smua kad, resit, etc dlm purse, kan.. err.. btw, slamat berkenalan.. :) yur baby sgt comel.. :) and a very 'sincere' blog i shall say.. :) *u made me smile*.. :)

Suliana said...

Syana,

Trma ksih sudi baca :-) blog sy biasa2 je, syok sendiri.hihi.

mekchu said...

tebal nyaaaa... kalau tebal dgn duit best kan :) nmpk gaya kena pakai card holder lah mcm tu.. kalo tak rosak wallet..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails