Thursday, January 26, 2012

Hospital Kluang

Assalamualaikum..

Saya baru je balik dari Hospital Kluang. Pagi tadi ada appoinment yang dibuat sebulan yang lepas untuk Aisyah Humairah.. Appointment pagi tadi amik sample darah. Petang karang pukul 3, jumpa doktor pakar. Harap2 darah Aisyah ok.. amik darah ni mungkin sebab kes breastmilk jaundice dia yang amik masa sampai sebulan tu.. Last bacaan kuning dia 8.5.. terus nurse kata dah tak payah datang dah. Lepas pada tu, saya pun buat2 tak reti je la kat kuning aisyah.. Anggap saje ia sudah baik :-) tapi pada mata kasarnya pun, memang dah clear la kan..

So, first time tadi pergi melawat Hospital Kluang.. merasa juga pegi hospital baru ni.. tak sampai 15 minit pun dari  rumah.. Wah, dah ada hospital baru kat kluang.. best2.. sape2 nak bertukar ke Kluang, elok la apply.. hehe.. Untuk orang Kluang, memang canggih la kan, boleh dikatakan setaraf dengan hospital baru kat bandar2 besar.. tapi tadi saya pergi kat bahagian klinik pakar saje.. seperti biasa, bangunan hospital ni sangatla baru diduduki akhir bulan disember tahun lepas, banyak lagi yang kosong. tak sampai sebulan pun.. jadi bila kita masuk tu nampak kosong je la.. tak ramai orang dan peralatan pun tak banyak.. Orang2 di situ pun nampak masih tercangak2 seperti mana tercangak2 nya pelawat first time macam saya ni.. hehe.. Klinik pediatrik sebelah saje dengan klinik sakit puan. Terasa jauh berjalan ke dalam. kalau di hospital Kluang yang lama, terasa penat berjalan sebab kena naik turun bukit.

tadi saya pergi dengan mak saya, dia amik cuti hari ni. Mak ngah saya pun ikut juga. aqil pun mesti la ikut kan. Dari semalam lagi saya dah cakap dengan dia kena bangun awal, nak bawa adik pergi klinik. dan hari ni dia bangun tanpa banyak ragam.. semua tak mandi pegi klinik, termasuk la saya :-))) tapi takkan nak pegi klinik dengan air liur setepek kan. mesti la make up2 sikit. hehe...

Ingatkan amik darah di tumit. rupanya di tangan. sian aisyah, mestila menangis. nurse kata dah besar, tumit dah keras, darah tak kuar nanti.. hehe.. kejap je la dia nangis.. Lepas balik dari hospital, terus pegi amik duit dan simpan dalam tabung haji. Saya masukkan duit aqil - pemberian orang dan juga buka akaun untuk Aisyah sekali.. Alhamdulillah, rezeki anak2 kan.. kalau simpan dalam beg ibu, asyik terrrrrrguna memanjang.. hehe.. takpe2, jangan risau, ibu dah ganti balik, top up lebih lagi :-)

 nak juga amik gambar luaran :-) terletak di jalan tenggara..

 Aisyah selepas keluar dari TH.. tak tido adik ye lepas kena cucuk..

boleh pulak tempat breakfast sebelah playground. apa lagi, aqil tak reti diam la. suka dia dapat main gelongsor.. ibu layan kan aje..

 cak..

ibu dan aisyah.. on the way nak tido la tu..

Now, dah sampai rumah.. anak2 sambung tido balik. ibu mengadap lappy.. ingatkan nak tido jap tapi macam tak cukup masa je nak tido. hehe.. okla, see u again. bye. wassalam..


3 comments:

Taste Of Tapah said...

best kot cuti lama.. jeles *sambil cebik muka*

Suliana said...

Mesti la best.hihi...

NaDia CoMaNeCi said...

best kan hospital baru tu..nk pindah Kluang la..ihik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails