Tuesday, January 24, 2012

Baby Sling..

Assalamualaikum..

Selepas berpenat lelah menyambut bday aqil, keesokkannya, kami sekeluarga pergi menghadiri 2 buah jemputan kenduri kawin. Kenduri sedara jugala, satu yang dekat satu lagi dekat JB.. dapatla aku berjalan bila dah habis pantang.. pegi 3 buah kereta, nenek pun ikut.. risau juga aku kot2 nenek bising lagi tengok aku berjalan jauh.. tapi nampaknya tidak, cuma nenek bertanya lagi pada ayahku samada aku dah habis pantang ke tidak.. hehe.. 

Okey, Aisyah sangat baik pada hari tu.. Memang dia baik pun selama ni. hehe. baik means tidak merengek, dia pun tidak tidur sangat dalam kereta.. seronok agaknya dapat berjalan, kaki jalan sama macam ibu ke ni?? hehehe.. Selepas habis kenduri, kami pun pegi jalan2 sekitar area JB tu.. of course la pegi tempat yang paling dekat dengan kenduri, iaitu Plaza Angasana.. 

Hajat dihati nak cari seluar baru.. kesian aku tak de seluar kat sini. ada suar pregnant tapi dah tersingkat sebab salah gunting.. Pusing punya pusing, penat juga membawa si comel ni.. rasanya melengkong juga badan aku dokong anak..

Pusing2 lagi, terjumpa kedai baby. yeay.. nak cari baby sling.. stroller tak bawa. kalau bawa lagi best.. So, belilah aku baby sling. RM 69.90.. brand biasa la, itu je yang ada dan terdesak.. kekok juga pakai sling tu tapi dapat la mengurangkan penat aku..

Tapi bila dah lama2 terbeban kat bahu aku ni, terasa juga sakit bahu. but better than carry biasa macam tu.. ok la baby sling ni, ada macam2 cara nak pakai dia, mengikut usia baby.. Aisyah pun tidur je dalam tu. Mak ayah aku pulak tak perasan apa benda yang aku bawa. siap jengah lagi aku  bawa apa dalam tu.. hahaha.. 

 my new handbag.. pilih pink tapi rasanya better amik yang plain kan.. baru match dgn semua baju.. huhu

Aisyah tido je.. mungkin selesa duduk dalam tu .. 

Okey, itu je nak share.. hope aku pakai sling ni dengan istiqamah.. hehe.. Oklah.. babai.. wassalam

4 comments:

Huda said...

belum pernah pakai baby sling ni lagi, anak2 pun dah makin besar, hehe..tak taulah akan datang nanti kan..

joyahsport said...

lame x menjenguk, titibe dh anak 2...congrats!!

ibuhebat said...

sedapnya aisyah tido dalam sling tu.. :)
jemput ke blog saya.. saya link blog ni ya. tq.
http://hebatkan.blogspot.com

LidaRahim said...

cam best jer guna sling tu.. akak tak penah guna pon... aisyah mesti syok duk dlm tu tido pon lena jer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails