Thursday, December 1, 2011

hasil bulan ini..

Assalamualaikum..

Dah masuk Disember.. bulan yang penuh debaran :-) Apa khabar kawan2? sihat ke hari ni.. me, alhamdulillah masih segar bugar lagi kat opis ni. hehe.. tapi hari ni dan semalam terasa letih sangat.. ingatkan pagi ni dah hilang letih, rupanya keletihan itu bersambung lagi. hehe.. dah sarapan nasi lemak tadi, ingatkan letih kelaparan, tapi dia memang letih nak membuta jek.. hehe.. tapi tak dapat la nak tido waktu opis hour ni kan, walau pun mata ni macam redup je.. huhu..

Ok, kawan2 blogger yang seangkatan dengan ku (means yang sedang memboyot), semua tengah buat preparation nak menyambut orang baru kan.. aku pulak, rasanya macam dah habis kot preparation ku. walau pun, memang ada benda yang tak habis kemas lagi.. contohnya beg baju untuk balik berpantang memang tak kemas apa lagi.. bukan baju aku sorang, baju si kenit aqil pun kena kemas juga tu.. hehe.. baju ayahnya tak payah kemas sangat la, bawa selai dua sudah.. hehe.. bakul baby (aku letak dalam bakul je, senang nak punggah) - dah siap kemas rasanya..

Walau pun beg hospital ibu dan bayi dah siap disediakan, tapi aku rasa aku akan punggah sekali lagi. hehe.. yang dah siap kemas, sibuk2 plak nak punggah kan.. bukan apa, takut ada benda tertinggal.. kadang tu, aku refer balik buku-buku bersalin, apa yang perlu dibawa, tak ingat dah pengalaman lalu.. kalau time aqil dulu, berbeg2 bawa, last2 menyusahkan diri sendiri apabila keluar wad, banyak pulak beg kena bawa.. hehe. so, belajar dari pengalaman, tak payah banyak2 bawa barang ye.. baju aku pun aku bawa masa nak keluar hospital je, sehelai. 

Baju baby? rasanya cukup la kot dengan apa yang dah dibeli dan yang sedia ada.. bukan tak nak beli, tapi tunggu baby lahir dulu, baru aku pulun beli banyak2 nanti.. barang yang paling latest aku beli adalah ini.. benda ini dah termasuk dalam list barangan yang perlu dibeli pada gaji yang lepas :-)

breast shield set.. harga standard dia ialah RM 70.. tapi, aku tiba2 plak terjadi member Lunatots, so dapat la diskaun.. yeay.. menjimatkan.. konon nak lagi jimat nak beli satu2 macam beli tiub dulu ke, beli membrane dulu ke, sekali tu, bila compare2, hmm baiklah amik satu set ni..  so, total 2 set untuk breast shield ini adalah RM 145 termasuk harga menjadi ahli Lunatots..

ni lah kad member ku.. lepas ni ulang alik masuk Lunatots di Maju Junction, kalau beli barang mesti dapat diskaun :-) tapi selalunya aku keluar lenggang kangkung je.. hehe.. tapi hari tu, memang betul aku dapat grab satu barang.. setahun RM 12 saje..

Lagi benda apa yang aku nak cari ek? hmm.. bila difikir2 kan, memang sentiasa ada je benda yang nak kena beli, tapi itu semua kehendak bukan keperluan.. nanti dulu lah.. uppss.. lagi satu kehendak yang perlu, means dah jadi keperluan la kan adalah barang ini...

 bedak baru!!!

hai cenonet je isi dia..

Kenapa aku kata perlu beli? dulu, bulan 3 (ni untungnya ada blog, boleh recall balik tarikh beli2 ni .. hehe) aku pernah beli bedak baru juga, sebab bedak lama dah habis.. tapi, kali ni bedak aku ada lagi, cumanya dah hancur berderai2.. tak sanggup bila buka bedak tu, habis berterabur isi2 dia tau. pastu mulut mula lah membebel setiap kali nak berbedak sebab debu2 bedak tu bersepah2 di meja solek dan juga di lantai..

Ni semua budak kecik tu punya pasal.. even dia seorang lelaki yang comel, dia suka tiru apa yang aku buat.. dia main bedak dalam handbeg ibu dia.. yang menyebabkan bedak tu berderai sebab dia cucuk bedak tu dengan kuku dia.. daripada kesan itu, bedak tu lama2 jadi pecah.. huhu.. tu belum lagi dia sapu lip ice dibibir mungil nya. cewah.. hehe.. nasib baik dia tak pandai pusing lip ice tu, kalau tak, habis la patah lip ice ibu.. harap2 bedak kali ni tahan lama :-)

okey.. tu je nak cite hadiah untuk diri sendiri bulan ini, kalau ikutkan banyak lagi senarai yang masih menunggu :-D

bye. wassalam 


8 comments:

Nia said...

dah dekat betul duenya tu..harap semuanya berjalan dgn baik ye. insya'Allah!

faiez said...

kalau bley tetiap bln ade je nk belikan hadiah utk diri kan....my compac powder pun dh hancur dibelasah irdiena...

model pakaian muslim wanita said...

wow great post thanks

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sue...selamat sambung perjuangan bf k..

besla dekat ofis lunatots..dpt diskaun lak tu

waa suka bedak ehh
gurgel ke dalam perot tu eheheh

aim-a said...

selamat menunggu hari!! :D

Suliana said...

rose,
amin.. insylh gegel :-)

aim-a
terima kasih..

Nur Hasyimah Mahasan said...

Hopefully segalanya ok...x sbr nk tggu reaksi aqil

babYpose said...

Salam, dah dkt kan, semoga semua selamat, Amin. sama la saya bulan januari ni. Nak girl jugak, insyaAllah :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails