Tuesday, November 29, 2011

tarikh kelahiran mengikut tahun Hijrah

Assalamualaikum..

Salam selasa kawan2.. terasa macam hari isnin pulak hari ni.. hari ni dah 3 muharam 1433H.. dah penghujung 2011 dan telah hampir tiba masa itu :-) lagi 3 minggu ye.. 3 minggu lagi.. argh.. 3 minggu lama sangat, 20 hari lagi tau.. huhu.. am i ready?? tak tahu la nak kata apa.. memang tak sabar nak jumpa baby ni, tapi macam2 fikir.. beg pun belum siap kemas habis sebenarnya.. hehe

Okey, fikir punya fikir.. tiba2 tercetus idea.. ting!!! my EDD ialah pada 19 Disember 2011 (Isnin).. tahukan anda apa simbolik dari tarikh itu?? haa... aku pun tak tahu.. tapi setelah digodek2, jeng jeng, jeng... tarikh itu adalah bersamaan 23 Muharam 1433H, tarikh islam aqil dilahirkan!!!!! wah, ini sudah cantik kalau benar baby ni nak kuar tepat2 pada tarikh tersebut.. :-)

Sebenarnya, aku dok godek2 tarikh kelahiran aku dalan bulan Islam tadi.. google punya google, terjumpa la website dari brunei ni.. hehe.. korang nak try, leh klik sini.. 

aku lahir 21 Februari 1982 = Ahad, 27 Rabiulakhir 1402H
suami 15 Oktober 1982 = Jumaat, 26 Zulhijjah 1402H
aqil 20 Januari 2009 = Selasa, 23 Muharam 1430H

Kalau dikira2 mengikut tahun Islam, aku dah 31 tahun.. dah 3 series rupanya.. hehe.. bilakah baby ni nak lahir agaknya... adakah 16/12 sama birthday dengan atok nya.. atau pun, 12/12 sebab nak dapat tarikh 1st birthday yang cantik untuk 2012 nanti? atau pun 20/12 - eh dah terlebih 1 hari.. tak mo la.. apa-apa pun, rancangan Allah lagi cantik.. hanya Dia yang mengetahui segalanya.. moga dipermudahkan segala urusan nanti.. tapi aku harap selepas 11/12 la baby kuar.. aku nak makan nasi minyak opis mate aku ni.. hehe.. tapi tak tahu la camana.. baby pun macam dah tak sabar nak kuar ni.. :-) kesian pada misscha yang akan menanggung tugas ku nanti.. tertanggungkah? huhu.. dengan aku yang nak bersalin, sorang nak kawin, sorang lagi dapat berpindah .. huhu.. nasib nasib.. apa yang akak boleh kata, moga dipermudahkan segala urusan :-) i know u can do it :-)

Okeyla, have a nice week days kawan2.. bye.. wassalam :-)

4 comments:

faiez said...

su..moga selamat semuanya....dah dekat sgt kan.....mood xsabar n xlarat sgt dh tu

ejaMaria said...

akak mmg simpan tarikh lahir ikut tahun hijrah ni... tapi tak pernah ingat... hehehe... tiap-tiap tahun salin kat diari... hehehe

Suliana said...

faiez,

hehe.. menunggu detik dan saat itu saje :-) tq...

Nur Hasyimah Mahasan said...

Dh dekat dh..pe pun hopefully semua selamat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails