Tuesday, November 22, 2011

tahniah Malaysia..

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua.. hari ni aku pegi keje, jalan lengang.. ingatkan Malaysia dapat cuti umum sempena kemenangan bola sepak semalam, rupanya tiada/belum lagi pengumuman cuti itu.. hehe.. berangan je lebih.. yelah, manalah tahu aku sorang je tak tahu cuti.. hehe..

Apa-apa pun tahniah skuad bola Harimau Muda kerana kejayaan yang cemerlang semalam. selalunya aku tengok bola sebab hasben aku ada.. ni hasben aku tak de, aku layan gak bola.. sebab dah follow dari masa semi final lagi.. hehe.. mujur ada geng tengok bola, aku bawa kawan opis tido umah 2 hari ni.. 

Lama betul nak menunggu kemenangan tu.. 120 minit tu.. pemain pun nampaknya dah letih mengejar bola.. yang menunggu game tamat ni pun dah naik sangap menunggu.. kul 11.30 baru naik tido.. huhu.. aqil pun bersengkang mata melayan you tube.. asyik2 minta makanan, minta susu la,  nak kencing la itu ini...

Semalam aku bawa kawan aku tido rumah pun dia dah ngada2.. buat muka dengan tetamu aku.. aish budak ni, kena belajar adab sopan ni.. sian kawan aku tu, harap dia tak kecik hati dengan aqil.. kadang elok, kadang datang perangai ngada2 tu, sume orang sentuh sume tak boleh.. nak tido pun tak kasi.. aqil aqil.. ngada2 kamu ye.. kalau dah besar perangai macam ni, ibu rotan kan aje.. 

Okey la.. semalam tido dah ada kawan, alhamdulillah tak berapa takut sangat.. lampu tangga pun dah tutup, lampu luar je buka.. tapi oleh kerana tido lewat semalam, hari ni macam mengantuk je.. eh lupa nak cite, weken lepas aku basuh sendiri kereta.. sambil2 tu buka la boot depan keta nak cek air & minyak hitam sume.. Sekali tu, boleh plak ada kulit telur, biji durian dalam enjin tu.. sabo je la.. sekali tu, tertengok wayar air untuk wiper dah putus.. ni mesti keje cik ti ni.. dah makan sedap2, tinggalkan kulit telur dan biji durian dalam enjin aku.. cis.. sempat lagi gigit wayar air aku ye.. aku pun cuba la menyambungkan balik wayar tu dengan salotape.. pastu, try test pancut air kat cermin, mujur air keluar.. patutla selama ni tak de air nak  kuar pun.. huhu..

Okeyla, tu je nak mencoret hari ni.. tata.. wassalam :-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails