Tuesday, November 15, 2011

mini pavlova tak jadi

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua.. mood hari ni terbayang2 mini pavlova yang aku baked semalam.. ada bayangan tensen sebab pavlova tu belum masak lagi.. kuikuikui.. ingatkan pagi ni nak gi bawa opis, sekali sentuh, ai, berbuih lagi kat tengah2 pavlova tu.. sentap okey.. hari tu buat memang ikut jadual betul la, masa membakar pun sampai 2 jam, jadi, tapi manis sangat..

Kali ni, sejam je aku dah tutup, ingatkan dah masak.. haha.. bukan apa. aku letak dua lapis tray atas bawah. yang bawah mestila terkena api kuat, tiba2 terbau macam hangus je.. tukar2 la tray tu kan, tengok macam dah coklat2, sekali tu belum masak dengan sempurna lagi.. tak pela, balik karang, aku sambung bakar lagi.. huhu.. tak tahula apa akan jadi.. dia punya whipping cream tu sume dah siap, tinggal meringue je boleh plak problem..

Tulah akibat teringin nak makan lepas tu tak menyabar2 nak buat, tunggu la weken ke apa kan.. ni lepas balik keje sanggup pegi beli beger je semata2 nak wat pavlova tu.. huhu.. ntah2 laki aku tak redha tak makan beger je. hehe..

Tu yang malas nak baking waktu malam, sebab tak dapat makan lepas tu, nak tunggu sejuk la itu la ini la.. last2 masuk dalam mimpi.. kesian betul.. kalau tak jadi apa yang aku akan bakar ni, aku bantai buat balik la.. tak payah mini2 sangat la, amik besar gedabak terus bakar.. huhu..

So pagi ni, tengok je la ye image2 mini pavlova dalam internet.. :-) tak puas hati betul. menghabiskan telur putih dan membanyakkan telur kuning yang tak tahu nak buat apa dah lepas ni. hehe.. ok, jadi tak jadi, nanti aku tayang gambar ye..

Ok bye. nak gi sarapan.. wassalam :-) 

4 comments:

suhailas said...

tak pee sis...sekurang kurang nya mencuba..sue pon masa wat adunan memula pon da spoil terus masung tong...sebab kejap sgt pukul ...2nd time baru menjadi tp whipping cream pulak wat spoil...tp ttp sedap heheheh......jgn lupa tempek gambar tau...sekali ngan brand whipping cream tuuu....k

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

alahhh sian...tak pe try lagiiii

missbby said...

at least pernah try tapi kita lagi la tak pernah buat langsung pun..huhu

Suliana said...

suhailas,

hehe.. klu selalu buat insylh menjadi kan :-) ok, nnti sy tepek gmbr :-)

yanti,
tu la, nk tgk petang ni klu bakar balik jadi ke tak. hehe

missbby,
nnti awak cuba la juga.. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails