Wednesday, September 7, 2011

time is over

Assalamualaikum..

Masa untuk bercuti-cutian hampir tamat.. esok, rabu, akan bermulalah perjalanan kami sekeluarga pulang ke rumah tempat mencari rezeki.. huhu.. sekejap je masa berlalu, sedar tak sedar dah masuk syawal ke berapa ntah aku tak kira la pulak.. dah ke 8 kot.. haish, cepatnya masa kegembiraan berlalu.....

Banyak juga nak share story dengan korang aktiviti kami bertiga duduk di rumah ni.. ala, lebih 3 hari je dari adik beradik yang lain.. aku pun jarang balik Kluang ni tau. kalau tak dua bulan sekali, 3 bulan sekali.. ni, ntah bila la lagi nak balik.. raya haji kot... yela, kalau kampung dekat, boleh la balik tiap2 mingu, kalau kampung jauh ni, kena bajet2 juga kan.. lagi pun parents aku selalu gak datang KL jenguk anak2 nya, tu yang aku jarang balik.. tapi kalau balik, best juga lepak2 kat umah ni..

hmmm.. sedih pulak nak tinggalkan parents aku dan home sweet home ni.. yelah, dah diorang tinggal berdua je dengan adik aku no. 5.. adik aku pulak keje dari pagi malam baru balik.. tak de orang dah kat sini.. tak pela, at least dapat mengurangkan sikit beban diorang kan.. tadi pun aku dah kemas2 bilik yang aku selalu tido ni, vakum2 sikit.. nak harapkan diorang pun, dah tak larat.. dulu, boleh la sama-sama tolong kemas, tolak almari sana sini.. adik aku pun ada boleh tolong.. sekarang ni, aku nak tolak lebih2 pun aku tak daya, tak leh wat keje berat2.. huhu.. kemas sikit2 je buang sawang2 dan habuk2...

Cam tu la citenya.. bila diorang datang umah aku, diorang complain itu ini, suruh gunakan space kabinet la, susun macam ni macam tu la.. tapi,bila aku balik sini, aku plak bising kenapa itu kenapa ini, kenapa tak buang, kenapa simpan, kenapa tak kemas.. huhu.. sama je kitorang ni, dua kali lima.. dah ada rumah sendiri baru tahu camana gayanya kan nak kasi cantik umah..

Okeyla.. melalut dah tengah2 malam buta ni.. esok nak bertolak pagi-pagi.. pagi la sangat kalau driver sedap layan mata membuta, ntah kul bape pulak nak geraknya kan.. hehe.. doakan kami selamat sampai ke halaman mencari rezeki ye kawan2..... babai.. wassalam :-) 

 

3 comments:

misscha said...

hati2 pulang ke bandar...ehehe no more kampung,,,keje time oledii

faiez said...

lamenyer cuti...sakan beraya.....best!!

kasih kita said...

Saya pun baru start kerja hari ni huhu
Selamat hari raya :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails