Thursday, September 22, 2011

Set Bersalin

Assalamualaikum..

Selamat pagi kawan2.. apa khabar hari ni? hope semua sihat2 sejahtera dan ceria bekerja..  Ok, pagi2 yang indah ni, aku nak cerita satu cerita. chewah.. macam hebat sangat cerita aku ni kan. hehehe..

Sekarang, aku dah nak masuk minggu ke 28.. means nak menghampiri bulan ke tujuh kehamilan.. aish. cepat betul masa berlalu.. cuak jugak ni.. barang2 baby belum prepare satu apa pun.. baju2 aqil masa baby pun belum belek2 lagi, samada boleh pakai ke tidak, elok lagi ke tak.. Sekarang ni, perancangan awal yang aku akan buat ialah mencari set bersalin dulu.. sementara promosi masih ada..

Aku pun tak tahu sebenarnya nak pakai product apa untuk pregnancy kali ni.. dulu, aku pernah pakai satu product ni.. tak yah cakap nama, tapi memang mahal hampir RM 400 aku beli (pregnancy pertama semua nak yang terbaik - kononnya).. Ubatnya senang makan tapi hasil nya macam tu juga la.. aku pun tak tahu apa kesannya pada diri aku.. Alhamdulillah sihat juga la.. korang pakai apa dulu?

Tapi, kali ni aku nak bertukar product juga la.. Aku dapat info ni dari kawan aku juga.. Nona Roguy ada buat promosi.. tapi kena cari dalam keratan akhbar promosi tu dan tunjuk bukti, then baru la boleh dapat diskaun harga promosi tersebut. Semalam, aku jalan2 survey harga kat stokis2 dia, set bersalin tu dalam 300 lebih. kalau jadi ahli pun, masih jatuh 300 lebih.. Kalau ko ada keratan promosi tu harganya ialah RM 255.50!!! ha.. murah tak?


Tapi, nak tanya kawan yang pernah pakai set bersalin ni, elok ke pakai NR ni ek? harap2 senang la makannya nanti dan tidak memberi kesan pada baby.. senang makan pada aku ialah, telan je pil2 dia tu. tak yah minum2 akar kayu bagai.. Masa aqil dulu, aku lewat kan sikit makan jamu, sebab aqil kena kuning time tu.. kali ni pun, aku nak buat yang sama la. tak de la hari ni bersalin, hari ni aku nak makan jamu ni kan.. huhu.. 

Okey la. tu je la nak share dengan korang2 yang sedang mencari2 product set bersalin ni.. oh lupa plak. barang2 yang terdapat dalam set bersalin tu ada 6 benda dan boleh la refer kat link ni untuk tatapan korang sendiri.. tata!! wassalam :-)
 

7 comments:

ejaMaria said...

akak dulu pakai NR masa anak 1st - tapi baby tak tahan - sbb ada ekzema... terus kena stop amik... ramai yg kata NR punya jamu ni panas sket... tp tak tau la skrg ni... kan dah 2011... akak makan dulu 2003... ;p

untuk Nayli dgn Luqman akak amik homopathi... sbb akak ipar dealer so cari dia je la... ubat dia senang nak makan... takde effect pd baby... pastu sedap... takde air akar kayu tapi ada tonik... tonik dia pun sedap... suke rasa nak minum banyak kali tap tak bole kena ikut aturan dia... rege? jauh lagi murah dari NR la... survey la set Salindah... ;p

Suliana said...

ye ke cam tu. thnx for comment.. su tgk dah salindah.. mcm mahal lagi jek, rm 350 la kak.. :-p

faiez said...

sue..mcm cpt je kan masa berlalu..mcm eh nk bersalin dh..mcm eh nak jugak la..hahahahaha

Nur Hasyimah Mahasan said...

dulu masa bersalin irsyad pun ambik NR...so far ok la..but untuk irdina just nk try yg lain...so ambik HPA...so far ok gak...cuma NR ni lebey banyak la produk dier..

Suliana said...

faiez,

silakan.. hehe..

syima,
ok blh la beli kot ek :-) tak reti beli jamu ni.. beranak pun 3 tahun sekali jek. hehe

Kasih Kita said...

saya pakai NR semua best, kecuali ubat sapu barut dan pil dia. Ubat sapu barut dia x panas losyen pati halia mustajab tu lg hot = lg hot lg kurus, Pil dia akan menyebabkan taik hancur. Saya x leh makan sebab sakit perut. Tapi zura makan okey jer memang kurus dia kata. Yang lain memang best. Lulur best, minyak herbanika best, teh herbanika best, serbuk mandi pun best

Syahada Ahmad said...

baca entry sue ni, penat duk pk pakai apa aritu, duk terbayang2 tulisan kat botol cream panas sapu kat tapak kaki ngan perut tu, rasanya felisa la sue, tulisan warna purple. hahaha, boleh tak ingat, padahal macam baru je lagi lepas pantang.

Sha pun tak pasti berkesan ke tak, mmg semua nya x abis makan dan x abis sapu. Cream dia mmg HOT tak ingat, sapu sket je tp PANASSSS ya ampun, ke sha yang mengada2 tak tahu la.
Sha selalu guna pun yang macam nk bertungku tu, sedap bau dia, panaskan dalam periuk kukus, pastu tuam kat kaki ngan perut. ;-)

Dulu konon nk beli sendayu tinggi, tp kat sini macam xde jek.

selamat membuat pilihan yang terbaik! ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails