Tuesday, September 13, 2011

sesekali ku rasa teringin...

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua.. hari ni terasa ngantuk sangat. tadi pagi pun dah lelap sekejap kat meja ni.. lena betul sampai krem2 tangan ni, tido beralaskan tangan.. hehe.. terjaga pun sebab dengar bunyi bos datang.. bos ku ada 'bunyi' tersendiri tau kalau dia datang, bunyi kad pekerja yang digantung, bergesel2 antara satu sama lain.. hehe..

Apa nak cite eh? nak sambung kisah orang datang rumah tu, petang2 sikit la.. kali ni nak cite kisah orang mengidam.. hehe.. tak de la mengidam mana pun. tapi kalau dah masuk dalam mimpi tu, mesti la kena cari juga kan.. Istilah mengidam semasa pregnant mungkin tak de kot untuk aku. Aku jenis terliur atau teringin bila tengok benda dah ada depan mata.. hehe.. Jadi, senang la sikit kalau nak dapat..

Benda yang masuk dalam mimpi aku adalah ini...


Dulu dah pernah cerita kat blog ni (klik sini untuk baca balik), tu la first time aku pegi makan, adik aku yang ajar. dulu, bukan main meriah aku amik kan.. haha.. ye la, dah orang yang bayar kan. Lepas beraya rumah sepupu aku kat Gombak ahad lepas, aku ajakla sang suami pegi tutti frutti ni.. nasib baik la dia sudi melayan tekak ku ini :-p kali ni aku amik bajet2 je, just color rice dengan sirap coklat tu.. perisa yang aku amik adalah TF original dan TF vanila. macam ni pun kena RM 13.80. dalam mimpi aku tu, aku kena RM 33.. hehe..

Untuk kesekian kali nya, perasaan makan TF ni, masih lagi macam biasa. boleh la.. not fall in love with it.. tapi, kalau sekali sekala lalu sana, boleh la singgah beli. bukan apa, aku tengok adik2 aku ni beria benar suka makan TF ni.. aku pun konon la nak feel suka benar, tapi agaknya rumah jauh dari TF, dia tak kasi la feel suka sampai kena pegi tiap2 hari. hehe. aqil pun sama, tak berapa makan sangat, dia just kutip colour rice tu je.. may be TF ni  masam2 skit kot.. lain kali, kalau nak beli lagi, nak amik vanilla sahaja.. tapi, habis juga la kami makan.. boleh la, sedap juga :-)

Okey, next.. ni tak tahu la mengidam ke menurut kehendak nafsu.. huhu. ni kisah berbuka semalam. tiba2 plak kat tv ada iklan aiskrim MAGNUM yang baru tu.. dan dan tu juga, "abang, nanti gi kedai sayang nak aiskrim ni" hehe.. nasib baik ada meh.. tapi tersalah beli perisa la pulak, mana la tahu ada sampai 3 perisa kan.. aku suka yang kulit dia coklat, dalam dia perisa vanila.. tapi yang ini pun ok juga.. harga dia RM 4 rasanya :-)


ha.. tu je la cite aku kali ni.. eh, tak habis lagi. semalam berbuka dengan lauk simple2 je.. ikan singgang, udang masak tempoyak, budu dan juga ikan goreng.. kami makan nasi bertambah2 ok. ye la lauk sume tengah fresh panas2, baru sudah masak.. simpan sikit untuk sahur aku pagi tadi.. hari ni aku berpuasa sorang, en suami ada jamuan hari raya. hari ni tak tahu lagi nak masak apa.. Okey la, panjang plak celoteh nya.. bye.. jumpa lagi :-) wassalam


10 comments:

Sharinginfoz said...

sedapnya, lapar le pula ni....

Kasih Kita said...

Wah... entry ini menyebabkan sy terasa nak mkn aiskrim juga

faiez said...

wah2x..I yg xpregnant pun terasa kat tekak dah nieh...

ejaMaria said...

magnum... perghh... febret zaman-berzaman tu... akak suke dari zaman belajar kat poli lagi ais krim tu... rasa cam syok je best giler bila makan aie krim tu... ;p

ada gak org puasa yg cari ais krim ni bukak pose nnt tau... hihihi

Suliana said...

sharinginfoz,
hehe.. lapar ke tgk eskrem :-)

nana,
kekeke.. ada juga org yg terliur..

faiez,
balik ni pegi cari ye :-)

kak maria,
hehe.. su jarang2 beli eskrem ni, mahal utk sorang makan kan :-p tapi dah teringin, beli je la.. nasib aqil tak ngecek :-)

littlehumblelynn said...

sedapnya aiskrim :-)

Nur Hasyimah Mahasan said...

tutty fruty...nyum nyum..kat area umah kiter dh ader kedai ni..baru bukak...hehe

fiza arshad said...

allaaaaaa teringin jgk nk mkn tuti frutti heheehe :)

Eyriqazz said...

hik3..tutti frutti memang kegemaran alisyaaa...

Syahada Ahmad said...

sha suka aiskrim magnum tu yang perisa almond, kulit coklat kat luar dia tu ade biji2 almond. Hehehehe...

Harga eskrim pun dh sama ngan nasi sebungkus. ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails