Friday, August 5, 2011

melayan anak sakit

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua!! Hari ni dah puasa ke lima.. Pagi tadi nyaris terlajak, ikut mata sedap naw tido.. tapi bangun juga la dalam pukul 5.05 minit tadi.. Keadaan aqil pulak, hmm.. bijik2 air tu naik banyak dah.. sian pulak tengok dia tido sambil tergaru2..Tapi, mujur dia tak nangis... Cuma pagi ni je dia merengek sikit bila mandi kan.. Dah pandai cakap sakit... terpaksala ibu sabun kan perlahan-lahan.. Mungkin ada bijik air yang dah pecah, tu yang pedih sikit.. Mana tak pecah nya asyik nak usik je..

Oleh kerana ibu dia di leher, maka banyak la CP ni naik kat muka.. tapi dia tak berapa kasi sapu ubat kat muka dia...

ni kat badan dia.. dah banyak naik dah..

Bila tengok aqil kena, aku rasa cepat pulak dia naik.. kalau aku dulu, tunggu 2-3 hari baru la meriah.. may be budak kecik kan. cepat je dia kuar. pastu, aku kasi minum air kelapa, dia tak suka.. kena paksa2 minum.. jadi, sekali je la air kelapa yang dia minum tu..

Pagi ni pulak, nasib baik dia nak makan.. semalam aku masak nasi ayam.. ada lebih sikit pagi ni.. mujur dia makan.. mulanya tak nak makan, nak minum air je.. kalau tak makan, camana nak kasi ubat demam kan.. Banyak tul karenah budak kecik ni.. Kena layan dia tengok ultramen kat youtube, upin ipin la.. ni pun aku cakap ibu pinjam jap, nak buat work.. huhu..

Okey la.. kang petang2 sikit aku post pasal nasi ayam semalam eh :-) mana la tahu korang nak buat weekend ni ke.. kekeke.. k, babai.. wassalam... salam hari Jumaat..

7 comments:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

adehhh merana laaa biler anak sakit yer su...sob ajer laaa

faiez said...

mama aqil sungguh tabah...kasih ibu....sian aqil

ejaMaria said...

kena pantang buat sambal... hehehe... ntah itu petua org... katanya klu masak sambal nnt CP tu lagi gatal... wallahualam... ;p

Nur Hasyimah Mahasan said...

ciannyer aqil...moga cepat baik ek

Suliana said...

tq kawan2...

Hannan said...

get well soon yea

misscha said...

ala siannye...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails