Tuesday, August 30, 2011

duit raya

Assalamualaikum..

Rajin betul aku update blog ye :-p ntah ada orang nak baca ke tidak tahu la.. yang pasti aku akan cuba auto publish entry2 ni memandangkan hari raya dan tentula2 orang semua membusykan diri makan je kejenya kan dan melayan tetamu :-) tak pelah, aku ada masa free sekarang ni dan takut line kat kampung tak dapat, better la aku karang setajuk dua entry:-)

Pagi tadi (isnin), kami lepas sahur laki bini tak tido.. memasukkan duit dalam sampul raya.. hehe.. memandangkan sampul duit raya banyak, apa la salahnya guna semua sampul2 tu mengikut kecukupan duit yang ada.. sampul tu memang of kos la melebihi duit raya kan.. hehe..

So korang, berapa bajet duit raya tahun ni? aku macam biasa je la.. sementara anak buah belah aku ada 3 orang je, boleh la kasi lebih sikit.. yang ramai tu sepupu sepapat, takut tak cukup je duit raya tu.. tak pela, sape yang balik tu, dapat la merasa duit raya pemberian kakak sepupunya ni.. sape yang tak jumpa tu, means tak de rezeki la kan :-p

settle, duit raya dah masuk sampul... setiap sampul ada nilai tersendiri :-)

Untuk anak2 dan adik2 yang dapat duit raya tu, simpan2 la yek.. untuk ibu bapa pulak, sila jangan terpakai duit anak anda, kalau terpakai, sila ganti balik - pesanan untuk diri sendiri.. hehe.. anggaplah bajet duit raya yang kita bagi ni sebagai sedekah untuk budak2.. bila lagi kan nak bagi duit raya..ok, babai.. wassalam :-)


 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails