Sunday, August 21, 2011

5 mall in a day

Assalamualaikum.

Salam hari Ahad kawan2. berapa ramadhan dah hari ni? 21 ramadhan ke? Alhamdulillah, ibu aqil masih penuh puasa nya.. nak tinggal apanya, pregnant kan. hehe.. Alhamdulillah diberi kekuatan untuk berpuasa lagi pada tahun ini...

Apa cerita semalam? ha.. semalam, hari sabtu kan.. Kan ke hari Jumaat aku dah ukur Jalan TAR.. hari sabtu aku pegi lagik.. huhu.. actually bukan la nak ukur jalan TAR sangat, tapi nak tukar baju kurung yang tak muat tu.. plus nak cari baju2 ayah2 dan mak2 aku tu.. tambahan lagi, Baju hasben aku pun belum berbeli lagi.. tu pun dia yang ajak.. i follow je. i kan suka berjalan.. hehe.. So, semalam, keluar pukul 9 lebih, parking kat open car park, RM 10 per entry.. berjalan la dari Jalan TAR - Semua House - A'niz Butik - SOGO - Pertama Kompleks.

 budak ni sangat aktif tau.. tak larat nak kejar dia dalam ramai2 orang tu..

 tengok tu, orang tengah pilih sampin, dia pun pilih jugak...

 keadaan Jalan TAR.. ni sipi jalan je...

 suka dia dapat main...

 geram budak ni...



Manusia punyala ramai.. tapi masa aku sampai kat Jalan TAR tu dalam pukul 10, orang tak ramai lagi, masih boleh berjalan lagi, selepas tu je, ha.. siap la ko nak tengok baju pun tak boleh.. Aku ada la dalam 3 kali ulang alik cari kedai baju yang aku beli jumaat lepas, tapi tak jumpa kedai tu!!! mungkin tak buka lagi, tapi tak tahu la, budak yang jaga tu tak nampak pulak.. geram betul.. yang aku ingat, layout kedai dia je camana, tapi tak jumpa.. Nampak gayanya, hari Isnin ni aku kena jugak cari kedai tu.. sabo je la...

Beli punya beli, dengan anak aku buat perangai, nak ultramen la, nak main la.. adoi sabo je la.. Kitorang pun pegi SOGO. sementara tunggu ayah dia cari seluar dan baju, aku bawa aqil ke tingkat 8 SOGO untuk main. Sekali tu, dia tak nak balik meraung2 tak nak kuar dari situ.. geram betul.. Aku pegi kat ayah dia kat tingkat 2 pun masih melalak lagi.. ee.. cam tu la agaknya pandangan aku ngan orang yang bawa anak berjalan ni.. tertanya2 apasal anak dia nangis.. Kes anak aku ni, dia nak main, tak nak balik. geram betul. last2, sementara tunggu ayah dia bayar, aku duduk kat tepi2 koridor, join orang lain lepak situ. hehe.. Masa tu, bateri aqil dah nak flat, dia bangun awal, pukul 6 lebih dah bangun..

Orang kat SOGO memang ramai gile, macam ada member card sale.. fuh, aku tak sanggup pulak nak jengah ke tingkat kanak2.. Pas tu, kitorang pun gerak keluar ke Pertama pulak untuk cari seluar jenas LEVIS ayah aqil.. Jangan tak tahu, kerana seluar jeans Levis ni sampai 5 mall kitorang cari tau.. SOGO - Pertama- AEON Keramat - Wangsa Walk - Jusco Alpha Angle.. kalau ikutkan laki aku, nak balik je, dia dah macam putus asa, seluar yang dia nak, saiz sume dah habis.. kira ramai la orang saiz tu, asal cari je tak jumpa.. Last2, jumpa kat JJ Alpha Angle.. Nasib baik ada isterinya yang tukang support ni, kalau tak, tak de la suar raya yek.. hehe


levis..
aqil sempat pau ibu lagi sampai habis siling ibu okey...

Weh, panjang pulak aku membebel pagi ni.. kang kalau rajin, aku update lagi. nak sambung jahit manik ni.. Sambil2 tu dengar ceramah kat tv 9 , tanyalah ustaz..kelakar la ustaz ni.. tersongeh sorang je aku pagi ni.. okey, bye.. wassalam.. budak kecik ni dah bangun, kena basuh yak yak dia pulak.. huhu. bye

 

4 comments:

cik jatt said...

tu diaa... sampai 5 mall jalan. seb baik last2 jumpa, kalau tak mesti frust. rezeki pakai suar raya:)

missbby said...

uii, mencabarnya tengah pregnant pun rajin berjalan ek..kalau la kita serius takmo..tapi takper, aktif bagus..hehe..Memang pun kalau ada anak-anak yang aktif gitulah gayanya..memang tak terkejar plus nangis2 lagi, sama je ngan anak kita..

e!ya said...

adoiii rajin sunggoh..kita mls bawak anak g shping mcm tue ler..phm jerla mood dorg cmne..ape2 hebat laa 5 mall terjah dlm 1day..

littlehumblelynn said...

giler aaahh...smp 5 mall..kalo hubby kak lin mahu angkat kaki siap2..dia rela jer pakai baju lama..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails