Saturday, August 13, 2011

12 ramadhan 1432

Assalamulaikum..

Allu.. masak apa buka ni? Hmm korang meti berbuka puasa dengan family tersayang kan hujung2 minggu ni? me, tak tahu lagi hari ni camana.. Ada plumber nak datang tengok tangki air yang overflow tu. datang lewat sikit, macam tak sempat nak balik kampung mertua..

Ni menu berbuka semalam.. Ingatkan tak nak masak, sekali tu hujan lebat, tak boleh kuar pegi pasar ramadhan.. terpaksa la aku mengeluarkan apa2 yang ada dalam peti ais tu untuk dijadikan santapan di waktu berbuka... Alhamdulillah, kenyang jugakkan... Air tangan di rumah, lebih sedap walau pun simple aje. Sampaikan nasi goreng aku pun, membuatkan sang suami hampir2 tak jadi buka puasa di luar rumah, tetapi disuruh pergi jugak sebab nasi goreng tu cukup2 untuk aku je.. kekeke.. Dan menu semalam ialah....


 sambal sotong..

 ayam goreng segera - drummet :-)

 sayur air kubis..

tukang rasmi ayam :-)
sedapnya tengok dia makan...

Tu je la lauk berbuka dan lauk bersahur.. Alhamdulillah... Cuma bersahur tambah ikan masin sikit, malas nak goreng ayam, dah lewat.. hehe.. menu hari ini, belum diketahui lagi, kena pegi supermarket tengok apa2 yang patut, stok dah banyak yang licin dalam peti ais...

Okey.. see u fren.. wassalam


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails