Tuesday, July 12, 2011

majalah upin & ipin kesayangan aqil

Assalamualaikum...

 Ini majalah pertama aku beli untuk aqil .. sebelum2 ni, memang ada beli buku2 mewarna dan juga buku elmo untuknya.. tapi tu semua untuk conteng2 saje.. yang buku elmo tu, lansung dia belum menunjukkan minat lagi... dah la mahal buku tu ibu beli.. huhu... majalah upin ipin ni dah isu ke 18.. masa balik semalam, lepak2 kat tune hotel sambil menunggu cik abe datang amik, beli la satu untuk aqil.. RM 5.90..  selak punya selak, ternampak plak gambar anak kawan aku yang sakit kanser tu dengan upin ipin..


aqil suka baca buku ni.. duk pegang je ke mana dia pegi.. hari ni pun dah bawa ke taska jangan hancur lebur sudah buku tu.. kulit dah la nipis je..

abaikan view belakang tu ye... hehe

Selalunya buku2 mewarna yang lain dia akan sibuk nak kaler.. tapi buku ni dia suruh aku bacakan untuk dia.. so, ibu kena kuarkan suara upin ipin, ehsan, suara kak ros, suara tok dalang.. haha... tak pernah aku bacakan buku untuk dia.. tak praktis pun macam sesetengah orang bacakan untuk anak mereka.. lain kali, kalau buku tu dah rosak, boleh belikan lagi.. lagi best kalau dia ada buku mewarna.. itu je yang aku nak cari semalam, tapi tak de...

progress membaca aqil dah bertambah baik. berkat ajaran kat taska dia agaknya.. A apple, B bola, C cawan.. bila tengok abc bergambar tu, dia main sebut je A apple b bola c atok d udang.. haha.. lebih kurang macam tu la aku dengar sambil masak..

okla.. nanti stori mori lagi.. bye..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails