Saturday, July 23, 2011

begini rasanya..

Assalamualaikum..

Buat apa tu? mesti korang tengah berjimba2 bersama keluarga kan?? aku sedang berseorangan di rumah ni.. Aqil dan ayahnya balik kampung lenggeng.. nak amik air kelapa untuk ibu yang tengah sakit ni.. tak pela, better diorang jauh2 dari aku, kurang sikit udara chicken pox tu nak jangkit kat diorang..

Malam tadi, memang aku tak dapat tido.. GATAL SANGAT!!!! tolong!!! aku masuk tido awal, dalam pukul 9.30 lebih cam tu.. konon2 nak amik feel tido awal kan.. sekali tu dok tergaru sana sini sampai 5 pagi... huhu.. siap masuk dalam mimpi pergi cari daun semambu.. adui la.. alhamdulillah dapat tido kejap.. 

Sehinggalah ke pagi, tiba2 pintu bilik aku terbuka.. jeng jeng jeng.. sape pulak yang naik ni...

 tentula budak ini, dia kan bangun awal.. dah pandai naik tangga sendiri.. ayah dia tak sedar anak dah masuk bilik larangan!!!! tengah merayu kat ibu NAK NENEN.... sian anak ibu ni.. aku cakapla ibu sakit, aqil dah besar tak leh nenen dah...

then aku suruh dia keluar. nanti ayah marah.. kejap kang kuar pastu masuk balik, main cak cak pulak.. bacakan ibu majalah pama kesayangan ibu.. risau je aku dia panjat katil.. banyak virus..

mula2 elok je main hujung kaki, lepas tu makin lama makin dekat.. huhu... aqil aqil.. ibu harap sangat antibodi aqil kuat..

Situasi aku sekarang ni, bijik air dah naik muka, kepala, tangan ada sikit, kaki pun ada sikit. celah2 mana dia rasa nak kuar, ikut suka dia la, sampai kat tepi mulut aku pun sibuk nak kuar.. celah2 telinga sume ada la.. huhu.. badan jangan cakap la, ada yang dah kering, ada yang masih berair tapi nak hitam dah.. dah lama bertapa tapi tak pecah2 jugak.. muka aku ni pun dah tak terurus dah.. aku sikat juga la rambut slow, tapi tak de la sampai kulit kepala.. kang tak bersikat, macam raksasa la pulak kan... tekak aku pun sakit, macam susah nak telan, may be sebab ada 2 bijik air kat leher betul2 atas kelenjar aku ni..

Huhu. bila la dugaan ini nak berakhir.. cepat la minggu depan.. tiap kali pandang cermin, sedih pulak tengok keadaan aku ni.. Tapi lepas aku mandi, sapu calamine lotion, baru aku rasa sihat sikit.. sape kata tak boleh mandi.. kalau ikut info kesihatan KKM, banyakkan mandi tau siap campur sikit baking soda dengan air suam untuk kurangkan gatal.. tapi, aku tak buat la.. hehe. aku mandi je..

Okeyla.. nak makan nasi lauk sup ikan pulak... semalam aku buat lauk ikan singgang, pastu macam boring makan cam tu, aku buat sup ikan letak cili apa 2 bijik.. nak wat camana, lauk orang sakit cam ni je la..

Okey, selamat berhujung minggu korang... doakan aku cepat baik ye.. Terima kasih atas kata2 semangat korang dan ia buatkan aku terharu.. bye.. wassalam


 

10 comments:

misscha said...

sabau.ek....jgn garuk2 nanti parut...kalau dah baik nanti nak kena cari plak petua ilang parut...

NaDia CoMaNeCi said...

alahai..kesiannya ko..dahla peknen..
hope ko cepat sembuh la yer..kena kuarantin lah eh dlm bilik..
kesian aqil..

Suliana said...

misscha,

ok set.. pas ni google info hilangkan parut pulak. hihi

nazat,
haah, aku kuarantin time nak tido je, time tak tido aku tgk tv sama diorang, nak lari mana, umah kecik je.. hihi.. thnks nazat..

fiza arshad said...

ciannya kat akak n aqil jge..cian aqil nk nenen ngan ibu die..take care akak!! :)

NUR said...

sabar dear..
getwell soon

Sue said...

Su, kalau Su ada bawa pam balik, pam sikit susu dan beri pada Aqil.
Nanti Aqil boleh dapat antibodi utk demam campak..
Kalau nak menyusukan terus pun boleh cuma kena lebih precaution dengan air air yang di badan ibu..

ilhamny said...

doakan semoga sue cepat baik..

Suliana said...

sue,

mekacih ye :-) stkat smlm, aqil tak minta nenen dah :-)

linda,
terima kasih :-)

mamaelly said...

alaaaa siannye sue..ermm sabar eh sue..dugaan tu..elly doakan sue cepat sembuh

Kasih Kita said...

Akak, teruknya chicken pox huhu.
saya pun x kene lagi wuuuaaaa
Takutnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails