Wednesday, June 22, 2011

mari belajar jahit manik

Assalamualaikum..

Weekend lepas, my family datang sini.. tapi tido kelang, bawa nenek aku datang sekali. ada kenduri kat seremban.. so, bila dah datang kelang, destinasi jalan2 yang kak long aku bawa adalah ke GM Kelang, bukit tinggi tu.. aku pun ikut sekali la nak kenal GM sana pulak.. yang dah pernah pegi, GM kat chow kit tu.. itu pun baru sekali.. kali ni, jalan2 orang pompuan.. ayah ngan lelaki2 mithali sume tinggal umah, happy2, sebab kami bawa anak masing2.. tinggal aiman je tak ikut. hehe..

Mama aku nak cari manik.. walhal dah belikan kat pertama kompleks hari tu dalam 8 bungkus.. manik yang baik adalah manik dari jepun atau korea. memang shining2 gitu, kat pertama sebungkus dapat Rm 3.50.. kat GM, mama aku beli lagi 12 bungkus. harga borong dapat la RM 1.50 sepeket kecik, buatan China, nampakla beza tak kilau tu.. katanya untuk belajar2 jahit manik beli yang murah aje. kat umah kluang, ada cikgu ajar jahit manik, tu yang dia bersemangat nak jahit tu...

cantikkan manik2 ni.. berkilau gitu... kotak plastik tu kalau beli 6, dapat RM 4. tapi hari tu dapat beli 4 je, nasib dapat juga harga RM 4 tu..

2 tahun sudah, aku ada jugak jahit manik kat opis ni, time2 tak de keje dulu.. tapi sekarang, tengok mama aku jahit, macam nak jahit la plak.. tapi bila tengok si aqil duk mengacau main2 manik, terus down.. huhu.. suh mama jahitkan je la nanti.. hehe.. oklah.. bye.. wassalam

4 comments:

Erin Rashid said...

sambung jahit manik pon takpe sue..
tp ko cek dulu, ada tak pantang larang time tgh pregnant kalo jahit menjahit ni. yelah takut tgn selalu terkena jarum, berdarah, effect kat baby. eh, biar betol teori aku ni? entah.. just cek je la. nnt bg tau aku ye!

Ilhamny.com said...

jait teror2, nanti leh linda tempah..hehehe

Suliana said...

ERIN,

ada juga dengar macam tu, tapi atas org juga nak percaya ke tak. klu benda dah koyak, aku jahit jugak. hehe..

Suliana said...

linda,

itu la, dah lama tak menjahit.. klu su jahit manik, utk diri sendiri boleh la, jahitan tak berapa kemas, asalkan manik terletak cukup :-) kang marah pulak org baju tak cantik.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails