Friday, June 24, 2011

first time buat sendiri

Assalamualaikum..

Hari ni kami terpakai baju sama :-) instinct kuat kan. Dia pakai baju melayu, raya 2 tahun lepas.. aku pun sama.. terpakai baju yang sama. yela, gosok asing2 kan. bininya 'rajin' nak gosok.. ikut mood, lebih2 lagi sekarang ni kalau berdiri atau berjalan lama2 rasa sakit.. sian tak kat orang pregnant ni? ehehe.. alasan ^_^...

gambar gegar la pulak. yela, nak samakan ketinggian mana nak dapat. nak suruh aqil amik gambar, tak tercapai dek akal la pulak.. hehe.. tapi kalau compare gambar ni dengan orang sebenar, lagi manis orang yang sebenar.. haha.. sila muntah :-p

Tadi pagi juga, lepas sibuk2 keje, aku pun mengulatkan diri ke JPJ jap, bawah maju ni je.. ni first time aku buat insurans dan road tax kereta sendiri. selama ni, sume harapkan ayah aku kat kluang nun untuk pos atau hantar pada kitorang kalau datang KL. Kini, tidak lagi.. aku dah pandai buat insurans dan roadtax sendiri.. horeyy.. hehe.

Senang bangat dong.. bawa cover note insurans yang tahun lepas dan juga geran kereta.. bawa duit juga. kali ni aku decide tukar insurans dari Kurnia kepada Takaful.. tak tahu la pulak kenapa rasa nak tukar. sebab orang kata Kurnia macam lambat je proses claim dia, yela, sebab ramai orang pakai kurnia kan..so, dia tak berapa nak jaga la customer dia..

So, tadi, insurans saje dalam RM 247.00.. murahkan, yela, keta kancil je, lama pulak tu.. dapat save lebih kurang RM 100 compare kalau pakai ejen.. plus dengan duit road tax kereta baru RM 20.. hmm mudah mudah.. tak yah dah suruh ejen ke sape2.. laju je proses. cuma ada time bengang skit kat JPJ. boleh plak tak de duit tukar. aku nengok ramai je orang kasi2 duit, takkan tak de duit kecik.. huhu.. terpaksala menapak cari kedai tukar duit plak.. hmm tu je la nak komplen.. :-p 

 suasana di tempat ejen insurans.. pilih saje mana yang berkenan..

dalam JPJ.. lengang kan.. lepas stuck kat aku tak de duit tukar, terus ramai orang.. huhu..

oh.. before ke JPJ, better check ada saman ke tidak. jika ada, anda akan dilanda masalah.. sila langsaikan saman dahulu ye..

 bye. wassalam

3 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

owh..insuran suh tempat beli kete je renewkan. huhu. xpe2..tahun depan leh belajar wat sendiri..:-)

faiez said...

time nk byr roadtax..terasa nk pakai kereta paling murah.....

misscha said...

nak like tekan "SINI" tu ha...pastu login FB lepas log in otomatik g tmpt yg nk dilike...cewah panjang benor haha sy tag gambo kat fb je la senang...kui3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails