Thursday, June 2, 2011

4th anniversary for us

Assalamualaikum..

Hari ni aku cuti..konon2 nak prepare beg nak bercuti, kemas umah, basuh kain sume.. sekali tu. air tak de dari balik keje petang semalam sampai la pagi ni!! Jadi kambing kejap.. air tangki ada, tapi kalau dah hampir 12 jam tak de air ni, air tangki pun boleh kering..

Okey2, tak nak cite pasal tak de air.. nak gitau uols ni, today is my 4th anniversary!! alhamdulillah.. baru 4 tahun melayari hidup berumahtangga bersama insan tersayang pilihan hati sendiri :-) Mula mengenali pada tahun 2000 di UiTM dan bermulalah bibit2 perkenalan di samping berusaha untuk mendapatkan sekeping diploma.. baru masuk belajar dah nak menggatal.. huhu...

Sape yang usha sape dulu?? hmm... aku la. hehe.. kalau ikutkan si dia, mula2 tu memang pemalu dan pendiam okey.. hmm.. malas nak ungkit balik sebab IT'S COMPLICATED... sape yang dah tahu, tahu lah jalan ceritanya.. sampai sekarang aku duk cakap "kalau sayang tak ngurat abang, abang tak kawin tau".. haha.. so, kalau ikutkan tahun 2011 ni, dah 11 tahun aku mengenalinya. masa yang panjang tidak bermakna kita mengenali hati budi sang suami.. proses perkenalan itu akan membawa sampai ke mati.. betul tak?

Okeyla tak nak celoteh panjang.. nak share ngan korang gambar kawin i dolu2, dolu tak kenal belog2 ni kan.. hehe.. ni tahun 2007 tau.. time ni, aku rasa la macam kureng skit photobook ke kamera canggih2.. so gambar kawin aku memang tak best la kan.. fotografer aku tu pakai negatif filem lagi okey..gambar macam2 tu je la, tak reti teknik2 ni..pastu, masa aku amik gambar kawin kat kedai, negatif dia tu siap bintik2 macam berpeluh. so, bila reprint balik, berbintik2 la muka sorang2.. geram betul.. ni kalau album kawin aku hilang, memang tak de copy la. melainkan kamera compact aku yang gambar tak pandang kamera manjang :-p ok, meh tengok gambar..

 hantaran dariku untuk mu.. buat sendiri :-)

 dapat gelang dengan cincin. mas kawin RM 22.50 ada lagi sampai sekarang dalam bentuk bunga.. nak beli apa ye.. :-)

 selepas nikah malam tu, ada majlis berinai.. baju hijau...

 dengan parents in law di malam berinai..

 ni baju masa big day.. coklat keemasan.. simple je..  actually ni bukan kaler pilihanku, tapi sebab kak long aku dah pakai merah masa dia kawin, aku tukar la kaler lain.. kang boring plak warna merah jek..

 dengan my family.. masa ni tak de anak buah lagi.. kak long pun tengah pregnant time ni..

 ni majlis kat lenggeng, suka aku dapat kaler merah.. aku suka sangat cara akak ni make up.. dia belajar dari make artis nurul shukor..

 peranten lama :-p. masa ni muka nampak tua plak.. huhu.. sume salah make up.. kekekeke..

tada.. pengapit perempuan adalah my cousin dari terengganu..

okey.. itu je imbasan aku untuk tahun ke empat ni..aku berharap semoga ikatan ini berkekalan sampai ke syurga.. untuk suamiku, thanks for being the greatest husband in the world dan terima kasih kerana sudi berkahwin dengan sayang.. sudi kawin ke paksa kawin?? hahaha... kita celebrate di tioman ye.. hehe

8 comments:

faiez said...

4 tahun dh nk dkt lepas tempoh kritikal yg 1st fasa la...alhamdulillah..skit2x dh nmpk la true color kan....tp semua pun ade baik n buruk....terima seadaanya...selamat berbahagia tau

mamamuaz said...

eh samela kite..mas kahwin tu ade lg dlm bentuk bunga..sayang nak petik 'bunga' tu..heheh..
btw Happy Anniversary! ;)

Syahada Ahmad said...

sue, bulan 7 ni anniversary sha pun genap 4 tahun gak. tapi anak xleh jalan pun lagi. ekekekeke
semua urusan Allah jangan dipertikaikan. ;-)

Kakak sha kawen tema hijau, sha kawen pun tema hijau gak, x peduli sbb suka ngat kaler hijau time tu. ngeh ngeh ngeh

nanti nak buat entry mengimbas kenangan kawen jugak la bila time anniversary nanti. hehehehehe

asyik nak meniru idea orang je kejenya. :p

Melalut je kat blog orang. okay lah, walaupun dah wish kat facebook, nk wish jugak la kat sini.

Sha doakan semoga jodoh sue dan suami akan berpanjangan hingga selamanya, dan sentiasa berada di bawah lindungan dan rahmat-Nya. Aminn...

*walaupun wish sama macam kat facebook, tp sha tak copy-paste tau, sha taip sendiri, alih2 kuar ayat sama kat fb.*

Suliana said...

faiez,

ye.. betul tu.. baik buruk ku terima seadanya.. :-)

Suliana said...

mamamuaz,

terima kasih banyak2!!

Suliana said...

sya,

tq for the 2nd time!!! nnti buat juga tau mengimbas kngn perkahwinan.. ehehe... saje suka2 dan share2 kan..

misscha said...

kak su muka nampak garang.... hehehe congratzzzzzz

mamaelly said...

happy anniversary su..sorry lambat sangat wish...huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails