Wednesday, May 4, 2011

Pulau tioman

Assalamualaikum..

Hari ni aku dalam pencarian pakej istimewa Pulau Tioman.. ada sape2 pernah pegi pulau tioman tak? boleh kasi link kat aku? hehe.. pening kepala juga nak handle benda ni.. actually kitorang plan nak pegi awal Jun time cuti sekolah.. tadi aku dah google2 la tenet tengok2 kan.. pakej yang dah lama aku intai tu boleh pulak fully booked on that day antara 3-5 Jun. tapi isu kat sini, date tak kisah bila2 la, memandangkan kami pun tak de anak yang bersekolah betul... kira tadika boleh la skip kan 1-2 hari.. hehe..

Pening juga bila orang yang tak pernah pegi nak survey2 ni kan.. ke korang main belasah jek nak pegi.. pulau tioman ni plak macam tak de apa je nak soping2.. ehehe..  insya-Allah kalau menjadi, ahli rombongan adalah my parents, aku sekeluarga, kak long sekelurga, adik lelaki sekeluarga dan juga adik2 aku yang bujang2 tu tak tahu la ikut ke tak.. huhu..

Proses pencarian masih lagi berlansung. ayah aku pun dah ada kawan dia. tapi dia masih minta aku survey lagi.. bajet bawah RM 300 sorang.. dapat ke?? hehe..

Okey.. korang2 kalau dah pernah pegi boleh share or komen kat sini eh.. tq.. at least aku ada idea skit la...

 

7 comments:

Nia said...

saya dulu pegi pulau tioman pun camping, tapi yg saya tau kat situ ade berjaya resort, siap ada kapal terbang sendiri lagi untuk ke sana.

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sori su..takleh tolong sbb tak penah sampai lagi mane2 pulau kat mesia ni.a.aahah

rasanye kene betul2 booking sbb bawak budak2 ni kenela ade tempat nak tido..kang fully booked camno?? haihh

tapikan. mengikut pengalaman kwn sy..dia penah book seawal 6 bulan awal utk ke perhentian last year..hohohoho

♥MiZz-siHa♥ said...

xpenah p lg la tioman...xdpt nak nolong..

Suliana said...

nia,

kitorg naik keta je, dari johor :-)

rose,
adoi lama nya.. tak pela, kluada kosong, alhmdlh, klu tak de nak wat camana, berpulau-pulauan di rumah saje la.. haha

Syahada Ahmad said...

Sha penah pegi Pulau Redang. Ade kot dalam entry sha, eh ke tade. ekeke, lupa la.

Kalau pegi time cuti skolah, mmg fully booked, klu pulau redang la, pulau lain tak pasti lak.

Eh, ibu mengundang pun nk pegi pulau ke? Naik bot laju tu bahaya untuk kesihatan ibu dan anak.

Suliana said...

sya,

redang pun su berhajat nak pegi.. tapi satu2 la, tahun depan plak. haha.. boleh la sya, jgn lasak2 je.. duk diam2 jek.. hehehe

Anonymous said...

pulau redang kcil best kami bru balik trip pakej kami rm380 ,pantai puteh udara segar nak pi berkali2 snorkling kat tepi pantai aje senang.. boley la tengok colourful fish,coral,flower horn,kalu nasib baik dapat la jupe ank2 shark..,sun rise view and boley pi taman laut ...wah best nyee rse nak pi lagi...

mia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails