Friday, May 6, 2011

pencarian kain

Assalamualaikum..

Tengahari tadi, proses pencarian kain untuk baju raya dah mula!! ada ke dapat hasilnya?? huhu.. berjalan je penat, satu pun tarak... dengan panas teriknya.. Dari satu kedai ke satu kedai dah masuk.. sume tak berkenan. kalau yang kat aked tu, yang murah2 tu ada juga kain sutera wangi la, kain apa ntah lagi bila gosok2 bau lemon.. tapi tak kenan.. sama je pattern dia dengan kedai2 lain. nak lalu kedai kecik2 tu, takut!! bukan main ramah lagi akak2 tu menegur, tapi bila tak nak beli, tarik muka... jalan terus je, tak lalu2 dah kedai diorang.. huhu.. kang kena kejar lagi.. dasat gak akak2 kedai kain ni. lembut2 tapi garang jugak..

Tapi, bila tang best dah berkenan, $$$ juga yang nak kena kuar.. so, berjalan melangkah dengan hati yang hampa.. sebabnya kena fikir banyak kali.. last2, lansung tak beli.. balik je la.. nanti la minggu depan pegi lagi.. ada ke orang nak teman aku pegi lagi? hehe.. tapi aku dah aim dah kain apa.. tapi takut laki aku bising mahal naw... kalau dapat 2 pasang pun boleh jugak.. . ganti baju aku dah terbakar time gosok ari tu.. haha..

Tahun ni juga, rasanya aku tak nak kasi kain dah kat kedua2 mak aku tu.. macam dah banyak je baju diorang.. aku kasi benda lain ok ke? contoh kain telekung.. ok tak?? hehe.. Nak raya ni pulak, tak boleh kebaya2 body fit.. perut dah naik agaknya, kena pakai baju kurung je la.. huhu.. okeyla.. selamat  berhujung minggu.. tata!!! wassalam 

p/s: aku clear tahun lepas puasa, so boleh cite pasal raya.. hehehe.. jangan marah.. :-p



5 comments:

Wanita Luvly (^__^) said...

wani dah lama x beli kain pasang...selalu bel ibaju yang dh siap jer...

ejaMaria said...

waaa... apasal sume org dah sibuk sopin baju raya... huhuhuuuu... akak tak cari lagi ni... :(

Suliana said...

wani,

akak tak de saiz baju beli siap :-) bajet kecik sgt la.. haha..

Suliana said...

kak maria,

cari awal2 kang sonang.. nak upah kat budak opis ni, hntr ke perak.. murah. tu yg kena cepat2.. hehe

faiez said...

tahun ni nak li yg dah siap jelah....hikhik...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails