Thursday, May 5, 2011

ayam uncle bob dan telinga aqil

Assalamualaikum..

Tadi, aku ikut bos aku gi meting kat HQ.. ada pasar tani.. sempat la beli ice blended vanila coklat tu.. sedap.. dah pernah rasa sebelum ni, tapi tengah2 panas cam ni lagi nikmat.. hehe.. Pastu, kawan aku ni duk syorkan ayam uncle bob ni.. RM 5.50.. banyak betul aku beli makanan tadi.. nasi ayam dara la, ayam uncle bob ni la.. boleh habis duit kalau duk kat HQ ni.. sume rasa macam nak beli.. huhu

ni la rupanya.. dia tabur2 serbuk cili atas tu.. boleh tahan la, kalau makan panas2 lagi sedap..

tapi, oleh kerana nak rasa, aku lupa aku muak ayam sekarang ni.. tak berapa gemar makan ayam.. huhu.. Jadi, sekarang ni ada lagi atas meja aku.. siap ngan nasi ayam dara tak termakan lagi.. pregnant kali ni, aku kurang makan sikit. mula2 kot ek.. bukan apa, selera dia macam tak berapa nak terbuka lagi.. huhu.. ke semua ini mainan perasaan saje..

Okey, cite lain plak.. semalam.. aku bawa aqil pegi klinik kesihatan kat ampang tu. malam2 memang dia buka untuk rawatan pesakit luar.. sebab apa tau.. sebab ragu2 tengok leher anak bujang aku tu bengkak.. kelenjar kiri dia tu nampak bengkak.. lagi satu, masalah telinga dia macam kulat air.. kat celah cuping telinga.. dah lama tak baik2.. adalah dalam sebulan dua.. aku duk sapu bepanthen..

Rupanya, semalam doc kata, telinga dia ni dah terbelah dan kalau sapu pun tak leh cantum balik kulit tu.. asyik sapu krim yang bukan untuk sakit tu, so, dia ada allergy dan jangkitan kuman.. lebih kurang macam tu la.. sapu pun tak baik. so doctor kasi krim sapu yang lain dan juga ubat antibiotik.. Oleh kerana ada jangkitan kuman, tu yang kelenjar dia bengkak.. ada effect rupanya ye..

 ni lah telinga dia yang terbelah tu.. kat situ la tempat berpeluh dan selalu garu2.. makin tak baik la kan...

ni gambar budak mengaruk nak tido.. ibu paksa amik gambar, cam ni la jadi nya.. haha..

Okeyla, itu je cerita aku untuk hari ni.. 2 in 1 kan.. hehe.. tajuk ayam dan telinga aqil memang tak de kaitan :-)


bye.. wassalam ..

6 comments:

ejaMaria said...

sian nye Aqil... luqman pun tengah alergi skrg ni pasal kena gigit semut je jadi gegata teruk... :(

faiez said...

hahahaha..penat pk...ape kaitan tajuk nieh....ciannyer..dlu telinga faiz pun penah jugak kena..pas mandi..lap kering2x telinga aqil eh..cian die

Suliana said...

kak maria,

aqil ni pulak, tak tahu alergik apa.. dia kuat peluh kot, tu yg payah nak baik..

faiez,

hehe.. fikir ke?? lepas mandi mmg lap kering2, tapi 2 hari di bawah pgawasan kita je la, selebihnya mandi kat taska kan.. tak nmpk sgt camana..

Amiizaa2001 said...

wahhh siannn aqil ngantuk sangat tu....

PS: sue, akak tag awak...nanti ambik haa:)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kita masa awal2 pegenent ari tu tak suka ayam..tapi skang kan main lagi suka nooo ngan ayam ehhehe

siannye..sure sakit pedih tu kan..moga dah buh ubat baru baik la tu nanti..

lily lotus said...

aduh sakit tu. siannya dia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails