Tuesday, April 19, 2011

two line

Assalamualaikum..

Sebagai pembuka bicara hari ni.. hmm.. nak cakap apa ye?? adakah terlalu awal untuk dikongsi bersama??  biarlah gambar ini menceritakan segalanya...

it's two line :-) smile....

aku ni memang tak tahan nak simpan2 rahsia ni.. konon2 nak wat macam orang lain, diam2 kan, tapi tak boleh juga.. hehe.. tu kan, dua line.. tapi semalam, sebab dah excited sangat sampai lupa nak baca instruction dia two line tu pregnant ke tak?? huhu.. tapi aku agak2 berdasarkan pengalaman aku, ye la kot.. aku dah buang kertas manual tu..hehe.. 

Alhamdulillah, aku bersyukur dengan pemberian Allah.. masih terlalu awal untuk gembira2 sangat. aku ingat lagi pesan mak aku masa pregnant pertama kali, "jangan suka suka sangat"..(tup tup aku gugur lepas tu) yelah, aku biasa2 je kali ni.. tapi mana boleh biasa2 kan.. aku adalah aku.. huhu..

aku belum pergi klinik lagi untuk pengesahan.. minggu depan la aku pegi, time gaji.. hehe.. upps lupa nak cite.. aku lewat kalau hari ni dah 7 hari la, patut dia datang 12hb.. kalau ikutkan, aku malas nak pegi beli la tester tu kan, tapi, aku adalah aku.. tak sabar okey.. semalam adalah hari pening2 aku. time nak bangun sujud, pusing betul kepala ni.. terpaksa duduk antara dua sujud tu lama sikit.. aku ingatkan aku makan pucuk ubi, rupanya betul la dia nak jadi..

So kawan2, doakan pregnancy aku untuk anak ke dua ni menjadi ye.. Moga rahim ku kuat  untuk menampung kandungan awal ku ini... Doakan aku dan janin ku ini sihat, sempurna tubuh badannya zahir dan  batin, selamat dilahirkan.. amiin...

43 comments:

faiez said...

Happy 4u...cpt jugakla kan pas stop planning...neway mmg betul jgn over excited...take care yourself n lil one...

Suliana said...

thanks faiz.. :-)

zety chomot said...

tahniah sue... doakan aku yer.. nak jugak.. hahha... moga lebih senang dan lebih seronok mengandung kali ini

misscha said...

sy senyum smpi teliga...nampkak x? hihihi

MommyAqil said...

tahniah sue..wahhh excited plak rs nk ade 2nd baby gak...Ur Aqil nak jadi abang dah...mesti dia pon excited sama kan...

Suliana said...

zety,

terima kasih.. ko kena minta approval laki ko dulu baru blh.. haha

misscha,
nampak.. di balik partition ku ini.. ehehe

mommyaqil,
tq.. my aqil ok je la, bila ditnya nak baby tak?/ dia angguk je.. hehe

sisanizu said...

wah sue, tahniah!! baby 2011 la kan..;p
nak baby jugek....!!
so sue masih pam susu utk aqil ke?

Suliana said...

sarah,

tq.. insya-Allah baby 2011.. masih pam lagi susu aqil, tapi dah slow2 kurangkan pumping session .. sekali je waktu opis.. nnti slow2 juga minta dia stop nenen.. :-)

Wanita Luvly (^__^) said...

kak su....TAHNIAH...yeay..aqil dapat adik..inshaAllah...hepi 4 u...

Kasih Kita said...

tahniah akak :)
bestnya aqil ada adik

Suliana said...

tq wani.. :-)

SiNoMoSa said...

TAHNIAH Ngah..Mmuuaahh

Suliana said...

kasih kita,

tq..


kak shim,
mmuaahh.. xde org nak tmn saya gi sogo lagi time preggy :-P

Syahada Ahmad said...

ingatkan nk buat entry 2 baris je bila tgok tajuk tu. rupanya cerita gembira yang berbaris2.

sha lak rasa seronok, eee...bes nye perut besar kan? oh, tetiba rindu saat tu.

paling bestttt, cuti 3 bulannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! yeay!!! :p

Tahniah eh Sue!

angah said...

Wawawawawwa bes nye.. alhamdulillah :) tahniah su.. jg diri tao!!! akak & syima salleh dh cngrats kt zaki dahhh.. (ala2 cik kiah giteww)

Amiizaa2001 said...

congrats sue....akak tumpang gembira:) aqil nak daapat adik:):)

Erin Rashid said...

tahniah su!!!
wah aku dah ketinggalan keretapi nampaknya
dulu aku pon seronok sgt, tapi tak sempat nak share kt blog dah gugur. huhuhuhuh

Nur Hasyimah Mahasan said...

tahniah my fren..nmpknyer berjangkit gak zaki tu kan..hehehe...anyway take care ek...

Suliana said...

kawan kawan..

terima kasih mendoakan ku.. harap2 lekat kali ni... :-)

ejaMaria said...

tahniah... betul la tu... 2 line positif... ;p
jaga diri... jaga pemakanan... ok insyaAllah... prepare mental juga lepas ni... ada kemungkinan Aqil buat kelaku - kelaku nak dapat adik... banyak2 sabar tau... ;p

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

yeyyy..tahniah sue..ni baby 2012 la ni..takleh geng adik rafiq..eheheh
org tua mmg pesan camtu..sbb tu kandungan dah nak masuk 3 bulan baru sy announce..mmg berasapp je nak announce..eheheh tapi takpe..bak kate su..sue adelah sue..ngeee...

if takut2..better amek ubat kuat rahim..smoga Allah peliharakan kandungan ni hingga ke akhirnya..aminn take care ya

mekchu said...

a very big congratulations....... kalau mekchu ada rezeki hari tu, lebih kurang sama lah kita :( due bulan nov kan? take care

Suliana said...

kak maria,

hehe.. terima kasih.. mmg kena prepare mental dan fizikal :-)

Suliana said...

rose,
hehe.. tu la. mmg xsabar.. hehe..insya-Allah disember rose.. eceh, dah kira sendiri plak tu.. hehe

mekchu,

mekchu pun dah lekat?? tahniah jugak...bulan disember may be..

♥MiZz-siHa♥ said...

salam kenal n ziarah....follow u..

tahniah yea...

Mama Qiestina said...

waaaaaaaaaaaaaah finally berjaya jugak korang lepas keja kuat :D

tahniah.baru awal nie, fragile.hati hati eh.
hope pregnanncy smooth smpi akhirnye.yeah pasni bole sopeng utk adik aqil pulak.hehe

Suliana said...

mizz siha,

teima kasih.. :-)

yat,
tq.. ye,insya-Allah kalau ada rezeki aku sopeng lagi okeh..:-)

fiza arshad said...

ala ala sweeeeet nye, aqil da nk dpt adik...
sooooooo hepi for u la dear sis!!!!
br jer tgk blog ni, arini ari yg sgt bz n sakit kepala hehehe
nk release jap ngan blog ni!! tahniah tau kak sue!!! VERY HEPI 4U!
take care!!!! :))

Eyriqazz said...

Tahniah su..Azwa baca ni mesti dia pula yang teruja lebih ni..hik3..

Suliana said...

fiza,

tq fiza :-) bz2 pun smpat lagi jenguk blog eh.. hehe..tq.. sekali lagi bakal membawa perut di JKR :-)

iman,
tq.. hehe.. cepat2 la produce 2nd baby ;-)

saza said...

Amin...congrats..

p/s: tgh google2 pasal pregnancy t'jmpa blog ni.. :) ..

axelida said...

tahniah su, zaki & aqil.. mmg syima pas baton kat zaki lar kan... hehe

Ilhamny.com said...

wah byk dah komen, linda tertinggal ketapi, anyway tahniahhhhhhh..linda dulu lg la ciwi.. tetiap anak beli skali 5 terter.. rasa cam compius jek test, compius jek test, sampai dokter dah sahkan pon, dok test lg, sampai la perut besar, bru la percaya..hehehehe..

owhhhh, rindunyerr nak ngadung lg..jeless..jeles....

littlehumblelynn said...

sue

congrats!!take care dear :)

nasazfrog... said...

su tahniah yer...... take care

Suliana said...

saza,
terima kasih..

kak ida,
tq..lepas ni kak ida plak.. hehe

linda,
hehe.. tq.. jom saing, ilham dah besar tu :-p

kak lyn,
tq!! :-)

nasaz,
tq!! :-)

lily lotus said...

congrates :) taktahu nak cakap apa. happy for u dear...

ummi nia said...

congrates for both of u..alhamdulillah

Eyriqazz said...

sue.......!!!
wah, seronoknya..!!! ni buat azwa jeles ni....
azwa dr awal thn lg dah nak pregnant dah...
tp, iman kata tunggu alisya genap 2thn dulu....
so, start bln JUN ni kena "usaha lebih" lg lah...
siap iman KENA kalo x jd gak......

myra said...

tahniah..kalau rajin minum le air soya hari2 (kalau buat sendiri lg bagus..) dan air kelapa jugak..Insyallah kulit baby nanti putih bersih jer..

ni petua mak & kakak saya..

KiD said...

tahniah!!!! dari http://shakiddo.blogspot.com/

Myvitrd said...

tahniah2..semog semuanya sihat dan selamat..Amin

cruella137 said...

best2!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails