Friday, April 1, 2011

suamiku

Assalamualaikum..

Buah hatiku dah naik bas.. sedih la pulak.. windu windu windu menjelma :-p Poyo tak?? haha.. bila ada depan mata, sibuk nak muncung2, bila tak de, windu plak.. alahai hati.. Dari malam tadi, dia la orang yang sibuk2 kemas2 beg, kemas kereta dan pagi tadi pun dia masih sibuk lagi menyusun beg2 kami dalam kereta..Ye, saya nampak semua tu bang, tapi saya tak luahkan apa2, saya tak ucapkan terima kasih pun pada dia.. Bila dah kawin, pujian tu datang dari dalam hati saje.. :-) Tapi saya mestila salam dengan dia, peluk cium dia .. oww.. sedihnya.. selalu dia ada depan mata, tempat bergurau2, tempat melepaskan marah, tempat mengelat kerja rumah, tempat mengelat basuh berak kencing anak..

Dari semalam pun risau kan diri ku.. "Boleh ke bawa keta abang, bawa jela kancil ni.. boleh la, syg ada lesen lebih 10 tahun tau.. :-)" risau sangat. Bukan apa, aku lagi senang bawa kereta auto kalau bawa aqil.. yela, kot2 tengah2 drive dia nak nenen, macamana nak handle kereta manual kan.. Perjalanan ke Kelang tu dalam sejam juga.. Aqil plak cepat boring kalau sorang2.. Yela, dah bawa anak kecik tanpa car seat, mestila aku tak drive laju2, saya tak macam awak ye bang :-)

Pagi tadi pun, dia follow aku, siap berenti tepi jalan, mana pulak bini aku sesat ni.. hehe.. pastu, bila nampak keretaku, dia pun jalan, pastu agaknya dia pun nak jalan sama2 ke opis, tapi aku tak suka cilok2.. so dia jalan dulu.. sampai tol, dapat msg, "dah masuk highway?? dah.." alhamdulillah, aku sampai dengan selamatnya di tempat parking..

Itulah suami ku.. Sometimes dia garang - yelah, marah bila ada yang buat silapkan, sampaikan terdetik dalam hati, apasal aku dapat suami macam ni, mesti dia pun menyesal dapat aku, kerja melawan jek.. huhu.. sometimes dia sangat menyakitkan hati.. sometime dia sangat rajin tanpa perlu bersuruh, bertuahnya dapat suami rajin ni.. hehe.. tapi, selalunya dia memang ambil berat dan bertanggung jawab pasal keluarga dia.. baik isteri, baik anak, mahu pun ibu ayah nya dan juga mertua..

Sometimes dia juga seorang pengecoh okey.. teringat zaman belajar dan sampai sekarang la.. kalau ada hari2 penting contohnya exam ke, interview ke, induksi ke, dialah orang yang paling beria suruh aku baca buku.. stress okey.. sebab tula aku pegi induksi ada satu beg buku berat gile.. tu sume suami aku punya kerja, kena paksa bawa beg berisi buku.. suruh aku study.. Masa interview kerajaan dulu, setimbun note aku pasal website kerajaan okey.. sampaikan aku pegi interview bawa setimbun note tu, saiko orang lain tengok.. haha..

Okeyla, kepada yang tak tahu lagi, suami ku pergi tak jauh je.. hehe. malu ai.. dia pergi bukit tinggi jek.. hari ahad ni balik la.. kitorang plak  balik kampung Kluang tumpang my sis.. hehe.. okla, i love you my hubby.. miss you already.. Doakan kami selamat di mana saja kami berada ye.. you all too..

7 comments:

faiez said...

hihihi...17hb April ni my en suami nk g German...huhuhu xtau la ape rasa nieh..lame dah xberpisah..sblm peknen dlu je skali...aduhai...dok dkt2x mcm sue la jugak gayanya....tgu la my entry plak pas kena 'tinggal' nanti

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

lor..ingatkan dia pegi obersea ygmakanmasa sebulan dua..huhuhu..sabar la sue ni..kejap je tuuu sy plak dah biasa kene tinggal berhari2..kdg2 makan 5 hari. dah keje suami pon mmg mengalahkan menteri kekdahnye..huhu

betul tu..bersyukur punye suami yg rajin.ambik berat even kdg2 menyakitkan ati sbb tamo tolong kite..ahahahahha if takde baru rindu. if ade gaduhh aje . ade je tak keje..kikikik kelakar lak kan..:-)

Wanita Luvly (^__^) said...

heee~
yoyo an jer...
gye mcm nk tinggal sethn...hee~

rihana said...

hihi best entry ni heee

Syahada Ahmad said...

1st time ke kena tinggal sue? hehehe....

sha ni org ganu kata 'kaleh' doh, kadang2, selang 2 minggu kena tinggal, kadang2 bila dh lebih seminggu tu, lagi 3,4 hari nk kena tinggal, sha usik ar asben sha "eh, lama lagi ke cuti? sha rasa macam lama dh abang duk umah ni" ekekeke, jahat giler. :p

Farra said...

salam su...jalan ziarah blog :) dh follow

sifu said...

okla tu ..kene tinggal suami,,balik kampung..mesti tak rase..ha haha..;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails