Friday, April 22, 2011

siput sedut

Assalamualaikum..

Lunch makan apa? aku makan ini!!! siput sedut.. hehe.. ingatkan macam malas nak makan tengahari, tapi bila dengar kawan sebelah aku ni cot cet cot cet menyedut siput, terus aku turun giant gi beli makanan.. hehe.. oo.. hari ni tak pegi mana2, sebab keje banyak dan tak de ongkos nak merapu ntah apa2..:-)

bersepah aku makan yek.. hehe.. tak lawo lansung.. hehe..

peminat siput sedut ke?? hmm tak de la minat sangat tapi kalau ada kat kedai makan, aku amik juga skit nak rasa.. hehe.. sidut sedut ni selalu aku jumpa mesti masak lemak cili api. tak pernah lagi masak resepi lain macam sambal ke.. aku pulak, tak de le reti nak masak siput sedut ni.. tak pernah masak pun.. tahu makan jek.. hehe

siput sedut ni kalau nak makan, kena buang yang bulat2 tu.. ntah apa nama dia. macam sisik tu. kalau termasuk dalam mulut, memang dia melekat je kat langit2 kita atau pun kat gigi kita yang suci bersih tu.. haha.. tu nasib baik la kan, cer kalau dia lekat kat dinding tekak?? mesti memekak je nak keluarkan sisik tu kan..

Lagi satu, isi siput sedut ni, lain macam skit rupanya. kalau ada setengah orang, geli nak makan. tapi aku okey je la.. apa khasiatnya siput sedut ni?? tak tahu la, may be banyak protein kot.. hehe. kalau time bulan puasa dulu, laki aku bising beli siput sedut sebab isinya sikit jek.. yelah, kepuasan makannya adalah dengan menyedut, bukan la sedap sangat isi nya.. huhu.. kalau nak makan ngan pakwe, hhilanglah keayuannya kerana bising menyedut. hehe.. takkan nak pecahkan pakai playar macam makan ketam pulak.. hehe.. sudah, merapu je lebih.. 

oklah, time's up.. gonna continue my work. bye.. wassalam..



 

6 comments:

Amiizaa2001 said...

sedappp peberet kmieja jugak:)

faiez said...

faiz pun sker walau nk mkn seksa..seksa itu nikmatnya

Suliana said...

kan..... :-)

ejaMaria said...

Sue, akak tak makan siput sedut sbb dulu2 mak suruh akak yg bersihkan / siang siput sedut ni... sampai la ni akak geli... ewww... tak leh masuk ahhh... masih terbayang siput sedut tu panjat dinding baldi... ;p

Suliana said...

ala kak maria, tak yah la cite panjat baldi..:-) su x reti masak pun.. beli kat giant tgk ada elok dah mati sume.. mgkin tak panjat2 kot. hehe

cruella137 said...

ehehe..terase I..terpikir-pikir gak ek..pe khasiat siput ni ek..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails