Saturday, April 23, 2011

kenangan bersama AF

Assalamualaikum..

Dah lama aku nak tulis entry ni.. hehe.. saje saje sebagai kenangan kan.. Actually aku ni adalah peminat tegar AF di mana aku menjadi penonton setia sejak dari AF 1 sehinggalah AF 9.. bayangkan dah berapa tahun, dari zaman belajar sampai la dah beranak satu.. huhu.. nak kuar jalan2 pun kena set hari sabtu malam, kena duduk rumah je sebab nak tengok AF.. hehe

Masa zaman AF 1, aku tak sempat tengok live, sebab masa tu belum kenal lagi program apakah ini.. yang dapat aku tonton adalah siaran ulangan.. sampailah AF 2, asyik menumpang tengok rumah orang dan suka nak pergi rumah orang itu sebab rumah dia ada astro.. haha.. bila dah masuk AF 3, masa tu zaman mawi, rumah mak aku kat kluang belum ada astro lagi, pun sama, kalau tak menumpang rumah orang, kitorang pegi tengok kat kedai makan.. haha..

Mak aku pun sama naik nak tengok mawi..temankanlah anak dia ni tengok mawi kat warong yang pasang cite AF ni.. Berlakon order mee goreng padahal tak de lapar sangat.. makan pulak tu laju semacam je, sampai mak aku tegur, pelan2 sikit makan, lambat lagi mawi nak kuar ni.. hehehe.. malu plak bila kat warong, orang lain dah bersilih ganti, tapi kami tetap di meja yang sama.. hehe..

masa tu, kami 3 beranak je yang layan.. pastu, bila dah habis mawi, kitorang pun balik umah. cari2 mana pulak ayah ni.. rupanya ayah pegi tengok AF kat umah jiran.. punyala penuh pakcik makcik kat umah jiran aku tu duk tengok AF.. sampaikan makcik2 ni pun kalau time beli ikan, boleh plak bercerita / jadi pengkritik, pitching segala bagai tu sume dah tahu..hehe.. tak lama kemudian, ayah aku pun decide pasang astro.. so tak de la kitorang menumpang lagi kat mana2 nak tengok tv.. hehe.. masa time mawi je la, aku asyik duk beli majalah AKSI tu, sekarang tidak lagi.. hehe.. 

sampaila sekarang, AF yang sentiasa ada naik turun tetapi tetap melekat di hati penonton. agaknya memang kriteria peserta AF ni bukan la yang power2 sangat sebab diorang nak asah dan gilap menjadi seorang bintang.. tapi, sekarang pun, banyak je yang dah kelaut, beberapa orang je yang berjaya..

okey la, tu je yang aku nak kongsi kenangan aku.. menonton hanya sekadar hiburan dan memenuhkan masa lapang pada hujung minggu bersama keluarga..hehe.. 

dari: peminat setia AF :-)




7 comments:

ejaMaria said...

hehehe... dah tak ikut AF9 nih... ke laut...

♥MiZz-siHa♥ said...

af9 nie mmg bnyk yg ke laut kan..makin lame makin teruk kan pemilihan diorng nie..

ShE-iS-Me said...

ingat lagi mase kat matrik kena jerit ngan warden sbb tgk AF..semua berlari masuk bilik masing2 hehe

Ilhamny.com said...

dah x ikut AF dah walaupun dulu peminat setia..skrg layan mentor ngan maharaja lawak jek... AF paling best time AF2 ngan AF3..sanggup xkuar umah psl nak tgk AF nyer pasal...

Eyriqazz said...

hik3..azwapun minat juga af..tapi takdela gile2..sib baik dah ada astro byond pvr..rekodkan aje..mudah...

Shocking|Kandungan Gula dalam Susu Tepung Untuk Membesar Anak-Anak

Suliana said...

tq semua atas komen.. :-P

Erin Rashid said...

aku tak layan af 9 la beb
aku rasa aku layan sampai dari thn pertama hingga 3 or 4 je kot
ntah.. skrg dah kurang taring nye
same strategy.. hurm..!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails