Thursday, April 28, 2011

7 week

Assalamualaikum...

Hai hai hai!! Rindu sama penulisan saya kah? hehe.. perasan je lebih. sori, hari ni baru masuk opis. bos pun tak de. so, aku sempat la pegi klinik nak buat pengesahan.. dari minggu ke minggu asyik tertangguh je, so hari ni kuatkan semangat pegi jugak, walaupun sejam setengah menunggu.. lama betul tunggu padahal orang yang menunggu tu 7 orang jek. tak pelah..

Dan hasilnya bagaimana? Alhamdulillah dah scan, memang nampak la. tapi janin masih kecil lagi, dah ada denyut jantung, hampir 7 minggu tapi belum masuk 7 minggu lagi.. kalau nak scan lagi, tunggu sebulan lagi.. due date kalau menjadi insya-Allah tahun ni juga. baby 2011.. hehe.. 19/12/2011..

Doktor tu memang baik la kan, tanya apa saje pun dia ramah menjawab. aku cakaplah aku breasfeed lagi.. dia kata tak de masalah nak breastfeed while pregnat (yes, i knew it before) , tapi janin dalam perut tu memang bergantung 100% pada ibunya. kalau anak yang dah 2 tahun, dia ada makanan lain untuk di makan. so, ibu kalau nak bf lagi boleh, tapi kena makan banyak dan makan makanan yang berkhasiat!! sebab yang luar nak, yang dalam pun lagi la nak makan kan.. Doktor kata dah 2 tahun 3 bulan, better stop, karang payah nak hentikan.. kalau anak tu bawah setahun, memang doktor tak kisah untuk teruskan becoz he deserve the best milk. Untuk aqil pulak, aku dah beli susu dutch lady. tak tahu la dia suka ke tak.. huhu..

Aku pun nak step by step la hentikan aqil.. tapi, aku berdoa dan berharap dia akan berhenti dengan sendiri.. by now, aku dah lega sikit la dah jumpa doctor. selalu aku ni suka fikir bukan2. ke ibu yang mengandung memang suka fikir bukan2?? huhu.. mimpi malam tadi  mimpi makan burger okey.. mimpi makan burger kat taman permata abang van tu.. huhu.. sampai laki aku dah habis mandi pun aku tak bangun lagi.

Okeyla, nanti sambung lagi.. babai.. wassalam..

4 comments:

MaS PuTRi said...

wow.. kak suliana,congrats!!! alhamdulillah =)

ejaMaria said...

mimpi makan burger ?... hehehe... selera western nampak... ^_^

p/s : burger selalu dikaitkan dgn perempuan... pisang pulak dgn lelaki... mmmm... hehehehe... takde ape lah... main2 je...

Suliana said...

mas,

terima kasih..doakan semuanya baik ye:-)

kak maria,
ye ke?? okla tu...hehe..

Syahada Ahmad said...

sue, klu bersalin awal 10 hari sama bufday ngan asben sha. ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails