Tuesday, March 8, 2011

Tutti Frutti, Wangsa Maju

Assalamualaikum..

Ok, sambung lagi  cite.. haha.. panjang berjela entry weekend lepas.. sambil menunggu mak ida aqil datang, kitorang round2 di wangsa walk tu la.. ada pameran pengantin tau.. alahai.. seronok nya tengok pakej kawin sekarang ni.. nape la time aku dulu tak survey betul2 eh?? hasben ku cakap "tu la, gatal nak kawin awal, kalau tunggu sekarang, mesti dapat kawin cantik2 macam sekarang" huh.. jawapan tak membina lansung..

okey, ni nak cite tutti frutti plak.. ingatkan dalam wangsa walk.. rupanya, belakang nun.. penat gak jalan dengan kendong si kecik tu.. mula2 masuk, macam jakun juga.. kedai apa la ni.. rupa2 nya, kedai aiskrim.. yogurt ice-cream. taraaa...


nampak yummy kan.. haa.. RM 20 plus ni.. nasib paksa adik aku belanja.. haha.. dia yang ajak makan sini, kena la banje kan.. makan untuk tiga orang ni.. aqil, ibu & ayah.. hehe.. penuh sume benda aku letak.. sangat teruja tengok buah-buahan yang berwarna warni tu.. dengan hiasan2 lain macam coklat rice, coklat m&m tu dan juga bijik2 kecik tu.. hehe.. sume aiskrim aku picit.. yela, tak tahu kan, jakun plak tu.. hehe.. bila time bayar, dia ikut timbang tau.. so, beware la dengan apa yang korang amik tu.. hehe..


ni muka teruja nak makan.. sekali makan, terkena yang masam.. apa yang masam ye.. may be buah strawberry atau buah peach yang aku letak.. aqil plak, makan yang gula2 warna warni tu je.. sebab, dia dah ada 'benda' lain yang lebih menarik minat nya...

kami duduk kat sofa yang mengadap tv..  kelas betul.. hehe.. kiri tu adik aku, kanan tu, adik sepupu aku... belakang tu, pakwe makwe sambut bday you... :-)

ni nape plak masam2 ni sayang ibu ni... oo.. tak dapat 'benda' tu... curi pic dari fb nak ida.. :-)

haa.. dah dapat pun main i-phone mak ida..  serius dia ingat game apa yang dia pernah main dulu.. kuat betul ingatan anak ibu ni.. ok, time to go back.. apa lagi, on the way balik tu, meraung la dia tengok mak ida dia jalan ke arah lain.. sian aqil.. pas tu, puas la ibu pujuk dia.. ibu kan pemujuk yang sangat terer kan :-)

okey, summary daripada apa yang telah dimakan, hmm.. boleh la sekali sekala nak makan kat sini.. tapi, tak de la nak makan hari2 kan.. hehe... okey, habis dah cerita weekend lepas... bye.. wassalam :-)

 

8 comments:

mamamuaz said...

kecur2 ayaq liur tgk tutty fruity tu ;)

ARNA said...

Ayat kepoci betul:
belakang pakwe makwe sambut bday
hahaha

littlehumblelynn said...

mahal yea...sekali-sekala xper kot!!

Fieda said...

sedapnya..terliur saya tgk..

**sy dri bloglist fitrihadi..salam perkenalan..follow u..**
http://mylovely-fieda.blogspot.com

Suliana said...

mamamuaz,

kecuq naa.. jom terjah :-)

nana,
of kos.. siap jeling2 tgk blkg.. haha..

kak lynn,
yup, sekali sekala boleh la kan..

fieda,
tq singgah.. nnti sy jengah blog awak plak ye :-)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

penah makan kat seksyen 13 shah alam..ambik strobery banyok2 heheh..
tapi lepas ni tamo amek dah perasa vanila..mmg tak bes..

Eyriqazz said...

kelakar tul bila wa ajak iman gi sini smlm....
sbb, slama ni lalu jer....tp, x pernah masuk....sbb tgk pilihn buah2 tu mcm ader buah yg x pernah try makan...
iman kata, bukankah dh byk kali mama makan aiskrim ni??
hihihiii....sbbnya, dia tertukar dgn baskin robbin...

Nama ku Nur Azeani Kamarudin said...

salam..hi kak...1st time singgah di sini...google tutti frutti akhirnya sampai ke sini ;p mcm jatuh ati lak kat blog akak...saya add akak kat blog saya ehhh...tq...anyway..saya curik gmbr tutti frutti akak ehhh...hihi...tq again kak ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails