Monday, March 14, 2011

love to bite

Assalamualaikum...

Kejadian berlaku hari jumaat.. masa ambil aqil waktu balik dari taska.. dah lama tak jumpa tanda macam ni.. alih2, kali ni ada la pulak awek berkenan kat aqil..  gambar bawah ni, tangan kiri, comel je gigitannya..


gambar bawah ni pulak, tangan kanan.. jelas sangat gigitan.. anak sape la ni.. tapi bila tengok corak gigitannya macam pelik plak.. gigitan besar di luar, pastu, ada pulak satu line gigi kat tengah2 tu.. camana budak tu gigit?? ada kah gigit besar lepas tu dia tarik gigi dia ke tengah?? huhu.. sian anak ibu, mesti nangis kuat kan.. aqil ni bukan jenis gigit menggigit atau terkam2 peha orang.. aku tahu la, aku ibu nya :-) tapi, tak tahu la kan kalau kat nursery bertukar karakter..


dah tahu dah jawapan sape gigit.. aqil cakap HANNAN BUAT.. ooo.... gitu.. ibu ajar aqil lawan2 je la.. takkan ibu nak babap hannan plak kan.. bagus juga aqil dah pandai cakap ni.. boleh cite kat ibu sape buat sape, cikgu ajar apa, cikgu marah ke tak.. pagi tadi, dah siap pesan kat cikgu dia.. cikgu dia kata, aqil selalu gaduh ngan sorang budak ni.. aku pun cakap la hannan ke.. haah, ye kot.. cikgu diorang ni asyik bertukar je.. kelam kabut juga la masa awal bulan hari tu.. sarung bantal ntah sape2 dalam beg, baju tido pakai siang, baju singlet pakai untuk malam.. huhu.. 

kelam kabut.. belum masuk bab susu aqil yang memang hari2 tak habis.. tak pandai manage betul diorang ni.. nak kena tulis notis besar2 kat box susu tu agaknya.. nak dekat balik baru nak kasi susu.. buat apa kasi susu waktu balik, mesti la tak habis, nenen ibu ada.. sabar je la.

bye. wassalam



12 comments:

ARNA said...

Ambik org gaji la kak :)
Sian kt aqil kena gigit

faiez said...

kesian nyer aqil..mesti ibu nya rasa nk gigit2x je bdk tueh...tu la yg buat mama2x semua fobia tueh...kesian pk nasib anak2x

Syahada Ahmad said...

bila ibu aqil marah, tp dalam nada yang sopan. ;-)

Suliana said...

nana,

x mampu lagi nak pakai org gaji.. org gaji tu akak la. hehe..

Suliana said...

faiez,

tu la, tapi budak2 kan, nak wat camana.. :-)

Suliana said...

sya,

hehe.. blm tgk betul2 lagi ibu aqil marah.. buruk :-p

Erin Rashid said...

pulak.. dah jadi mcm camimi daaa..
kalo pengasuh bertukar kita pun susah
sudahnya apa kata ko buat satu buku nota
letak dlm beg aqil
dlm tu ko tulis la apa2 yg patut ko buat
mtk pengasuh rujuk situ kalo syik nak bertukar org je pon

sisanizu said...

adeh..mende mcm ni belum penah jd kat anak sy..tp kwn2 lain yg hntar nurseri lain selalu dgr citer diorang ,anak kene gigit..yg menggigit ni budak baya dia ke(kes aqil)?mcm mane lah boleh terbit perangai menggigit ni..isyk isyk..patutnye gigit budak tu balik, biar dia tahu sakitnya..hah hah..

Suliana said...

erin,

bagus juga idea tu.. tapi dulu aku pernah buat mcm tu, tak de di baca nya makcik pengasuh buku aku tu.. hehe

Suliana said...

sarah,

budak baya aqil yg gigit tu..hehe.. tu la ajar aqil gigit dia plak.. tapi, aqil gigi dia tak kuat dah, tak leh gigit org.. haha

Eyriqazz said...

siannya bakal menantu wa ni......
aqil cute n handsome sgt.....sbb tu farhana tu pun geram kut...
wa pernah htr anak ke nursery 2 bln...mmg fhm perasaan su...su x nak cuba try tukar nursery?

Suliana said...

wa,

ntah la.. dia mcm dah serasi kat situ.. malas nak tukar2 nursery sebab mcm kena amik feel baru plak kan. kat sini dia dah kenal kawan2 dia.. setakat kena gigit tu, dimaaf kan la, sebab bukan selalu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails