Thursday, March 3, 2011

kek mentega

Assalamualaikum..

Semalam, semangat berkobar2.. haha.. gila buat kek namanya.. semalam, aku buat kek butter.. resepi dari kak nani lagi!! cek resepi di sini ye.. Alhamdulillah.. jadi dan sedap.. kalau hari tu buat kek coklat moist tu, orang nak kata sedap pun mcm jaga hati je la.. hehehe.. sekarang ni memang betul la sedap.. hehe

rela semalam, hasben aku beli mi goreng untuk dinner malam.. nak kasi chance kat aku buat kek.. yela, kalau mula pukul 9 malam, pukul berapa nya nak siap masak kek kan.. pastu, bila ikut resepi kak nani tu, timing dia setengah jam je dah siap masak, tapi aku hampir sejam setengah, lama juga la baru masak betul.. masa setengah jam tu, kek aku tu gegar2 lagi, belum masak.. hehe.

sebelum di bakar

 pagi sebelum ke opis, dah ada org rasmikan kek ni malam tadi masa aku dah tido.. huhu

tara.. walaupun tak segebu kek kak nani tu, tapi boleh la.. nak kasi kawan2 di opis en suami, dia tak masuk opis pagi ni.. katanya......

nak kasi nana, nana cuti plak hari ni .. simpan esok je la.. satu tupperware besar dah nak habis dimakan oleh kawan2 di opis ni.. hehe.. ada baki sikit lagi kat umah untuk di makan waktu petang nanti.. modal nak buat kek kali kedua ni tak berapa banyak, sebab barang2 nak buat kek coklat moist tu dah ada, tinggal beli marjerin je.. hehe.. 

ok.. kalau nak cuba, silakan.. sekian..

7 comments:

Erin Rashid said...

sedapnyerrrrrr!
dah la aku suka mkn kek
skrg mendam rasa je la sbb tgh diet gula bagai
oven aku kat umah tu menganggur je la

Eyriqazz said...

sue!!!.....bestnya....n gebunya nampak!!!
teliur giler wa tgk...htrlah sini skit...hihihii
coz wa cuma mkn kek butter,cheese,fruit n pisang jer...
yg perisa/kek lain, tekak wa x leh masyuk...
kek coklat moist pun kena yg betul2 sdp jer mcm SR
perisa coklat n strawberry mmg wa x leh telan...

Ilhamny.com said...

len kali post kesini sama..terliuq chek tgk...huhuhu

Suliana said...

erin,

ala, ponteng diet sekali sekala tak pe.. hehe

Suliana said...

wa,

gebu ke?? hehe.. tak la, kena buat lagi baru improve kegebuan tu..

Suliana said...

linda,

smlm nak kasi, tapi zaki tak masuk opis.. nnti lain kali ye.. hehe

rihana said...

nyummm nyumm nana dh mkn dh kek tu pg ni. tenkiu2 cedapp =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails